Ga naar inhoud

Hoe werkt facebook?


Kurtt

Aanbevolen berichten

Hoe werkt facebook? Eigenlijk een rare vraag maar ik begrijp hun sorteringssysteem niet goed.

Stel ik stuur 4 youtube linken achter elkaar naar een van mijn vrienden op facebook.

Dus 4 berichten, kort achter elkaar.

Als ik dan vraag wat hij op zijn prikbord heeft staan, zegt hij dat er maar één filmpje van mij te zien is. Een paar uur later ziet hij dan het tweede filmpje van mij tussen zijn prikbord staan.

Waarop baseert Facebook zich als je iets plaatst op je prikbord? Dus als je 4 linken doorgeeft van filmpjes, dan kan het best zijn dat een week later mijn vrienden filmpje 4 op hun prikbord zien staan?

Ik heb het dus niet over private messages in Facebook, maar echt over dingen die ik op mijn prikbord plaats, die door iedereen gezien kunnen worden. Maar waarom laat facebook ze niet alle 4 zien ? Hoe weet Facebook welk filmpje het belangrijkst is om dat éérst te laten zien en een paar uur later pas een ander filmpje dat ik op mijn prikbord ("wall") heb geplaatst?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.