Ga naar inhoud

Dell Optiplex GX620 SFF


Dimike

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb hier een zeer compacte Dell computer staan.

Vorige week wou ik deze opstarten. Ik drukte op de powerknop, de pc startte op tot aan het aanmeldingsscherm van windows, dan voerde ik het wachtwoord in. Ik ben toen heel ff van de pc weg gegaan, en toen ik terug kwam was deze volledig uitgeschakeld. Ik wou deze terug aanzetten met de powerknop, maar dit gaat niet meer.

Ik heb de Adapter voor de stroomtoevoer vervangen door een ander exemplaar en ook dit geeft geen oplossing. Er werkt helemaal niets. Heb tevens het kleine batterijtje in de pc eens vervangen, maar dit verandert ook niets.

Hebben jullie misschien enig idee wat dit kan zijn.

De aansluiting achteraan de pc waar de adapter-kabel binnenkomt gaat rechtstreeks naar het moederbord (externe voeding?)

Ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen.

Mvg,

Dimitri

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Dasle,

ja, de andere power adapter heeft dezelfde specs als de originele.

Alle kabels en plugs zitten goed vast, heb alle aansluitingen gecontroleerd of ze los zaten.

Als ik de power adapter niet aansluit aan de pc en ik steek die gewoon in de stekker in de muur, dan brand het lampje van de adapter. Zodra ik de adapter aan de pc aansluit gaat het lampje uit. De andere adapter deed dit ook.Sluit ik de adapter aan aan de pc en steek dan de stekker in, dan brand het lampje van de adapter niet. Ook niet van de andere adapter. Zou het moederbord misschien kapot kunnen zijn? Daar de stroom rechtstreeks binnen komt op het moederbord.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aan je uitleg te horen lijkt het wel of de pc een kortsluiting of iets dergelijks veroorzaakt.

Normaal gezien moet het lampje op de adapter blijven branden, vreemd :hmmmm:

Kun je de pc open maken en eens kijken of je iets ziet van beschadigde draden of iets dergelijks wat dit zou kunnen veroorzaken? Ook eventuele brandsporen van een korstsluiting.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, hier ben ik weer :-)

Ik heb zonet de pc kast nog eens opengehaald en heb wel iets gezien dat mij niet aanstaat. Heb er een foto van genomen ook.

Volgens mij is er een kortsluiting geweest op het moederbord zelf. Denk dat dit stuk is. Maar kijk zelf maar eens. post-27522-1417704504,7684_thumb.jpg

Mvg,

Dimitri

post-27522-1417704504,7216_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat ziet er in ieder geval niet goed uit :dong:

In de tweede afbeelding lijkt het erop aan de sporen te zien dat de condensator gelekt heeft, waarschijnlijk heeft dit een kortsluiting veroorzaakt welke jou moederbord heeft beschadigd.

Dat is niet zo'n goed nieuws!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga proberen op te zoeken of zo'n moederbord nog te verkrijgen is.

Een ander merk moederbord is geen optie omdat je de stroomvoorziening rechtstreeks op het moederbord ingeplugd is of niet?

Dan moet je nog kijken of een nieuw moederbord nog de moeite loont, hoe oud is dit pc'tje?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.