Ga naar inhoud

Verloren gegane gegevens terughalen


PECH ONDERWEG

Aanbevolen berichten

Heb onlangs mappen en documenten van C:\schijf verplaatst naar externe Harde schijf K.

Heb daarna pc uitgezet en later ontdekt dat externe harde schijf nog aanstond en deze uitgezet.

Bij opnieuw opstarten van pc verschijnt rechts onderin het gele gevaren-driehoekje met de melding: "Kan niet alle gegevens voor het bestand\Device\harddiskVolume 3 opslaan. De gegevens zijn verloren gegaan. Deze fout kan veroorzaakt zijn door een fout in de computerhardware of netwerkverbinding. Probeer het bestand ergens anders op te slaan? " Heb toen de computer maar weer uitgezet, omdat ik toch niet wist wat er mee te doen.

Vraag: Kan ik de verloren gegane gegevens, ik weet echter niet welke dat zijn, nog ergens terughalen en deze dan ergens anders opslaan. Hoe gaat dit in zijn werk. Hoe kom ik erachter welke gegevens verloren zijn gegaan ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat er gebeurt is dat gegevens die naar een harde schijf worden geschreven soms tijdelijk bijgehouden worden in het geheugen van de computer, vooraleer ze worden weggeschreven. Dit versnelt de werking van het systeem.

Nadeel is dat indien de schijf wordt afgezet vooraleer alle gegevens zijn weggeschreven deze verloren gaan. Indien u "veilig verwijderen" gebruikt dan worden de gegevens geforceerd naar de schijf geschreven, zodat u hem zonder problemen kan verwijderen.

Dit is blijkbaar niet gebeurd in uw geval.

Indien echter uw externe schijf nog werkt en u ze zonder problemen kan lezen zal de eventuele schade beperkt zijn.

Wat u voor alle zekerheid kunt doen is naar computer, K: gaan en rechts klikken. Dan eigenschappen, gereedschap, diskcontrole.

De schijf wordt dan gecontroleerd op evenuele structuurfouten die zouden kunnen opgetreden zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.