Ga naar inhoud

Linux partities verwijderen


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Hallo allemaal,

Ik ben nog vrij nieuw op PC gebied en heb iets zeer doms gedaan. Ik wou Linux installeren om te leren programmeren etc. maar heb terwijl Windows overschreven.Nu heb ik dus alleen Linux Ubuntu (zonder internet omdat de drivers niet meer geïnstalleerd zijn en ik kan ze niet meer installeren omdat het .exe bestanden zijn.)Blijkbaar kan ik ook windows niet installeren omdat de schijven niet meer in NTFS staan maar op mountpoint / in plaats van C:\.

Nu wil ik gewoon Linux verwijderen en windows opnieuw installeren om dan Linux naast Windows op een correcte manier te installeren.Ik heb al geprobeerd maar ik kan de partities niet verwijderen met fdisk. fdisk zegt : You will not be able to write on the partition table.

Weet iemand wat ik moet doen ?

Alvast Bedankt,

Ambiorix

Link naar reactie
Delen op andere sites

Normaal zou ik zeggen om gebruik te maken van de opstartdiskette van windows 98 maar om die te kunnen aanmaken moet u .exe kunnen openen dus heb ik het voor u wat gemakkelijker gemaakt:

1. download het zip bestand hier.

2. een zip bestand kan je in ubuntu uitpakken, doe dit

3. zet alle bestanden op een lege diskette

4. herstart de pc, zorg ervoor dat hij eerst de diskette leest voor start

5. de dos module wordt ingeladen, wanneer deze klaar is typ je fdisk

6. kies optie 3 (verwijder partities)

7. doe dit tot alle partities verwijderd zijn

8. herstart de pc met de windows xp schijf.

Mocht dit allemaal niet lukken, wil ik gerust langskomen om het even te herstellen,

Met vriendelijke groeten,

Karel

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.