Ga naar inhoud

Linux partities verwijderen


Aanbevolen berichten

jàààà, het is dan toch gelukt :-)

Nu ging het plots via de installatiecd van Vista, het zal wel aan mij gelegen hebben. Ik heb vista terug geïnstalleerd maar nu durf ik Ubuntu niet meer installeren.Moet ik dit nu via een dualboot(Ubuntu 7.04) doen?

Bedankt voor de hulp!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerst moet je je harde schijf nog opdelen in verschillende partities met partition magic ofzo en als je een lege partitie hebt gemaakt moet je daar linux op installeren, als je met een livecd werkt dan moet je vanaf je live cd booten en dan linux installeren en de partitie aanduiden die je speciaal hebt gemaakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

welk merk van harde schijf is het?

Vaak heeft de producent daarvan een mini-programma'tje uit (dat je op CD moet branden) waarbij je kan testen of je harde schijf nog goed werkt, en waarmee je je schijf een low-level format kan geven (dan is wel alle data die er op stond verloren). Dan wis je echt alles wat er op de schijf staat en is ze als het ware in de staat waarin ze van de fabriek uit geleverd wordt.

edit; whoops er was al een tweede blad :X

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.