Ga naar inhoud

c schijf laptop loopt steeds vol


martin60

Aanbevolen berichten

hallo ik heb sind een paar maanden een acer laptop aspire 9350 met windows vista met 120gb schijf waarvan 50gb wordt ingenomen door de c schijf deze loopt steeds vol ook als ik programma`s verwijder is toch de schijf vol als ik probeer een antivirus programma op de d schijf te zetten om te kijken of dat door een virus komt lukt dat niet krijg steeds de melding onvoldoende schijf ruimte systemherstel lukt niet en ook met de door mij gemaakte bakup schijf lukt het niet. waarom kan ik niet installeren op de d schijf hij is practisch leeg.

wie kan mij helpen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan toch gewoon alles zo laten en alles op je D-schijf installeren in de plaats van op je C-schijf.

Wij hebben gewoon een C-schijf van 20GB met XP erop en belangrijke progs.

En op de D-schijf hebben we alle andere programma's staan, dan heb je op de D-schijf gewoon 100GB over.

Aan een virus zal het niet liggen denk ik want die neemt niet heel je ruimte in beslag hoor.

Nog veel succes!

grtz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou het kunnen dat windows al de overgebleven ruimte stelselmatig inneemt voor bv. tijdelijke internetbestanden ( zet die eens handmatig op bv. 50Mb ),

pagefile.sys, hibernate.sys of zoiets.

Is je prullenbak leeg?

Hoeveel ruimte heb je voorbehouden voor Systeemherstel? Windows durft daarvoor heel veel ruimte in beslag nemen. Verwijder eens al je systeemherstel punten uitgenomen de laatste.

Leeg je regelmatig je temp files?

Hoe je dit best doet in Vista weet ik niet want ik gebruik nog steeds XP Pro.

Misschien eens een kopietje van je dir van c:\ kopiëren en plakken in een berichtje. Dan zien we waarschijnlijk wat meer.

Succes gewenst,

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.