Ga naar inhoud

Num lock


Skoebidoe

Aanbevolen berichten

Als ik Vista opstart, moet ik een wachtwoord ingeven. Een goed wachtwoord bestaat uit een combinatie van cijfers en letters. Het probleem is dat bij het opstarten van mijn laptop mijn 'numlock' nooit aanstaat. Ik moet altijd eerst de toets indrukken en kan dan pas de cijfers ingeven. Weet er iemand hoe dit kan verholpen worden? :hmpf:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan heet via je bios doen maar ook via het register.

Je moet heel voorzichtig zijn met aanpassing van je register!

Maak daarom eerst een backup en dat doe je zo:

Je typt bij uitvoeren: regedit en dan ga je naar File-> import ->export

Dan slaag je het ergens op.

Dan ga je naar deze sleutel: HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Keyboard .

Daar vind je een sleutel genaamd InitialKeyboardIndicators

Als die niet op 2 staat verander hem daan door er tweemaal op te klikken en verander naar twee.Nu slaat je het register af.

Herstart je comuter en kijk of het werkt!

grtz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een backup genomen en ben dan gaan kijken in regedit maar het staat al op 2. Boven de InitialkeybordIndicators staat er wel nog een lijn met "standaard". misschien heeft dit er iets mee te maken?

Er is ook zoiets als HKEY_user. Als ik daar ga kijken in het control Panel\Keybord, zie ik naast de sleutel InitialKeybordIndicators een ganse reeks getallen staan (2147483648).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oké dat is mogelijk.

Aan de rest in het register moet je afblijven.

Je kan het wel via het BIOS doen.

Als de computer opstart druk je op F12 (of wat dan ook).

En dan op main en keyboard en numluck on.

Maar als je dat niet wilt doen kan je dit nog doen: RJL Software - Software - Utility - NumLock

Ik hoop dat het werkt!

grtz

Beste,

Als ik in mijn BIOS ga, zie ik onder MAIN niet de mogelijkheid staan om naar keybord en numlock on te gaan

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.