Ga naar inhoud

Welke VGA kaart voor mijn m2npv-vm


nineof

Aanbevolen berichten

Ik heb een klein vraagje.

ik ga een nieuwe videokaart kopen ( ati 3870 ) maar ik denk dat die niet zo goed gaat werken omdat mijn moederbord die ( m2npv-vm ) misschien gaat vertragen. weet iemand of dit waar is of niet??? en als dit waar zou zijn welke videokaart zouden jullie dan voorstellen. alvast bedankt !!!!!!!

specs moederbord ( m2npv-vm ): netlin - Asus MB ASUS A AM2 M2NPV-VM mATX M2NPV-VM

specs videokaart: [ Hardware.Info ] - ATI Radeon HD 3870

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het maakt hoegenaamd niets uit welk type kaart je op je chipset aansluit, PCI-e is een universele standaard en Ati kaarten werken perfect op Nvidia-chipset-gebaseerde moederborden.

Mijn eigen PC is heeft een nForce 4 chipset zitten en een Ati x800 videokaart, en die draait gewoon superstabiel (uptime's van meer dan 2 maanden heb ik er al mee gehad). Ook qua overklokken blijft die kaart even goed presteren of in mijn ander moederbord (gebaseerd op een Ati chipset).

Het enige wat je verliest met Ati kaarten op een nVidia chipset-moederbord, is de mogelijkheid om je videokaarten in SLI te zetten (dat is de techniek die de chipset toelaat), aangezien je Videokaart enkel in Crossfire te plaatsen valt (dat is de techniek die je videokaart toelaat).

Wat volgens mij eerder een probleem zou kunnen opleveren is je voeding, een 3870 verbruikt vrij veel energie. Welk type voeding heb je zitten (niet alleen het wattage, ook het merk erbij, of anders het aantal ampere op de 12V lijn)?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.