Ga naar inhoud

[OPGELOST] speedtouch 706wl flashen


on4hf

Aanbevolen berichten

Hoi allen,

Ik probeer hier al enkele weken mijn oude Tele2 modem te resetten om van die verdomde paswoorden af te zijn die daar zijn ingezet door Tele2.

Ik heb al vanalles geprobeerd.

Met het programma tftpd.exe lukt het niet, of anders doe ik iets fout.

Kan iemand mij alstublieft helpen?

Groetjes...

Eric.

Link naar reactie
Delen op andere sites

het programma Tftpd32 version 3.00, kan je downloaden via deze website. http://tftpd32.jounin.net/

De firmware file is ZZO4AA6.2F5.bli die je kan downloaden via deze website. Index of /pub/speedtouch/routers/ST706WL/v6.2.15.5

Wat je dan moet doen is een DHCP server opzetten via Tftpd32. Je geeft de PC een vast IP adres 192.168.1.50. Host is de modem 192.168.1.254, dan moet je de modem starten en de resetknop ingeduwd houden tot het lampje oranje wordt. Je laat de knop los en dan zul je zien via de eventsviewer dat de file van de PC overgenomen wordt naar de modem. Je moet dan de ethernetkabel uittrekken en de modem zijn werk laten doen. Het lampje zal na enkele minuten (dat is lang als je er op zit te wachten!) goren worden. De firmware is dan overgenomen en je kan de modem naar believen instellen!

ps: als je de ethernetkabel niet uitrekt blijft hij de file downloaden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Bedankt voor de reactie. Ik heb dit al dikwijls geprobeerd. Het power lampje gaat na een tijdje terug groen branden maar al de instellingen en paswoorden zijn er nog.

In die events wiewer zie ik niks gebeuren, dus volgens mij neemt de modem de nieuwe software niet.

Eric.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.