Ga naar inhoud

[OPGELOST] computer samenstellen


dj_ke

Aanbevolen berichten

hallo ik heb op zolder 2 oude (10-15 jaar) computers staan en ik heb van die 2 computers 1 computer moeten maken. Tot nu toe ging alles goed maar nu heb ik 2 vragen!! Ook dit nog, er draait momenteel een windows 98 op.

vraag 1: Ik heb het programma Virtual DJ en daar kan je dus werken met 2 geluidskaarten. In die computer heb ik dus 2 geluidskaarten gemonteerd. Ik heb al ondervonden dat ik op geen enkele kaart geluid heb. Wat moet ik hiervoor doen om ze allebei te laten werken???

vraag 2: En dan heb ik ook nog voor hetzelfde programma 2 beeldkaarten gebruikt. Maar ik kan er maar 1 gebruiken. In windows xp heb ik gezien dat je daarvoor ergens instellingen had, maar is dat ook in windows 98 of moet ik een andere windows installeren en zoja vanaf welke versie gaat het dan??

Als je nog vragen hebt stel ze maar!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gedeelte van de beeldschermen;

Ik heb zelf nooit met windows 98 en dual monitor gewerkt, maar qua instellingen bij een dual-monitor setup is ultramon héél handig. De Trial valt hier te downloaden (Download UltraMon). Hoe het in zijn werk gaat met 2 videokaarten weet ik niet zo goed, normaal stuur je beide schermen aan met dezelfde videokaart (hoewel ik vermoed dat dat niet gaat lukken met een 10 jaar oude kaart)

De 2 geluidskaarten die je hebt moet je de drivers van installeren uiteraard. Heb je dat gedaan / zie je bij de instellingen in Virtual DJ je geluidskaarten staan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.