Ga naar inhoud

Pc valt uit bij zware grafische prestaties


Gast Q-tastic

Aanbevolen berichten

HAllo,

Ik ben dit weekend naar een lan-party geweest, en bij het spelen van COD4 viel mijne pc uit na 30 minuten.

Volgens everest varieerd mijn 12V van 11.80v tot 11.95v.

Mijn cpu blijft (load) onder 60°

Mijn grafische kaart blijft onder de 80° (Fan op 25%)

Sommige zeggen dat mijn voeding kapot is.

Mijn voeding is 550W.

Pc:

AMD Athlon 64 x2 6500+

1 x 2gb ddr2 ram (800mhz)

ATI Radeon HD 3870 512MB GDDR4 (standaard clock)

Dvd-rom station

Dvd-rw station

Floppy

Wat kan ik hieraan doen? Of kan iemand mij zeggen hoe ik dit kan oplossen.

Alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

welke voeding is het precies? 550w zegt namelijk niet veel, als dat een sweex 550w is komt dat overeen met een A-merk 350w voeding qua sterkte op zijn 12V lijnen.

Die 11.8 die hij soms meet, is dat onder load of is dat als de pc niets staat te doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb juist 15 min cod4 gespeeld en de voltage = 11.84, Zou het ook kunnen dat mijn voeding net even TE warm werd, en dat da gwn de reden is dat mijn pc uitviel?

Op mijn voeding staat : Switching power suply, DC output 550W, 6A, 50-60Hz.

Greetz

Link naar reactie
Delen op andere sites

het kan, maar normaal gebeurt dat toch niet hoor, een voeding moet er tegen kunnen om lang te draaien zonder dat ze uitvalt. Als het eenmalig is zou ik het zo laten (11.84 valt nog binnen de tolerantie op de 12V lijn), als je het nog tegenkomt zou ik er eens serieus naar kijken, want een voeding die op het randje loopt kan als het een slecht beveiligde is ook andere onderdelen in je pc mee kapot helpen.

Ik doelde eigenlijk eerder op een merk/type op je voeding, of een aantal ampere op de 12V lijn dat die kan geven, zowat alle voedingen voldoen namelijk aan 6A afgezekerd en 50à60hz insturing ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

voor een X2 is 63° al vrij veel hoor.

Bij overklokken kreeg ik met mijn oude koeler al problemen als hij op 70° zat, dan viel hij altijd gewoon uit (of ik nu op stock speeds of overklokt werkte; 70° was er al te veel aan).

Ik zou je koelblok eens uitkuisen & goed opnieuw monteren, dat kan véél frisser (me stock koeler ging mijn X2 nooit boven de 45° uit, nu raak ik op vollast zelfs niet boven de 29° met mijn nieuw koelblok erop)

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat voor een videokaart zit er in??

want heb je een 8800 GT dan zou ik toch eens voor een andere voeding gaan kijken... want de videokaart zelf heeft dan al een hele hoop aan wattage nodig, om die goed soepel te laten draaien...

en op wat voor instellingen speelde je cod 4??

want zet je de instellingen te hoog, dan moet je videokaart meer werken... dus betekend ook weer meer wattage verbruik en ampère verbruik.

en dan vooral in combinatie met een core 2 duo is het een aanrader om een andere voeding te kopen die wat meer wattage heeft... en een paar goede 12v lijnen

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.