Ga naar inhoud

defragmentern


peejie

Aanbevolen berichten

Wow, dit was precies dringend is nodig!!:top:

post-27739-1417704585,4994_thumb.jpg

ENKELE BEDENKINGEN/VRAGEN

1. Zoals je kan zien heb ik nog maar 45 gefragmenteerde bestanden (367,8mb) ervoor was dit 14 bestanden (maar 70GB) Hoe komt dit?

2. ook heb ik nu 0% fragmentatie vorige keer NA het defragmenteren bleef dit 13%

3. De schijfkaart zoals je ook kan zien bestaat nu uit niet gefragmenteerde bestanden en zeer weinig gefragmenteerde, Wat goed is dus?

4. En de beschikbare ruimte is met 1/3 toegenomen. Vrije ruimte zoals het woord zegt is dus niet echt "vrije" ruimte?

Mvg Peejie

Link naar reactie
Delen op andere sites

1. Zoals je kan zien heb ik nog maar 45 gefragmenteerde bestanden (367,8mb) ervoor was dit 14 bestanden (maar 70GB) Hoe komt dit?

Als de vrije ruimte op je harddisk niet is toegewezen zal de Windows defragmenteer functie of zoals in jou geval een niet Windows defragmentatie programma deze vrije ruimte niet kunnen gebruiken.

Hoe meer vrije ruimte hoe meer programmabestanden als een blok op je schijf samengevoegd kunnen worden,

maar de vrije ruimte moet wel toegewezen zijn anders kan ze niet gebruikt worden.

De schijfkaart zoals je ook kan zien bestaat nu uit niet gefragmenteerde bestanden en zeer weinig gefragmenteerde, Wat goed is dus?

Dit kunnen we alleen maar toejuichen :top: hoe minder gefragmenteerde bestanden hoe beter.

En de beschikbare ruimte is met 1/3 toegenomen. Vrije ruimte zoals het woord zegt is dus niet echt "vrije" ruimte?

Ja en Nee, de ruimte is wel vrij enkel word dit door het besturingssysteem niet gezien.

Zelf vermoed ik dit dit veroorzaakt word door de de master file table of MFT.

Het NTFS-bestandssysteem bevat een bestand met de naam master file table of MFT. Er is minstens een vermelding in de MFT voor elk bestand op een NTFS-bestandssysteem. Alle info over een bestand, waaronder de grootte, tijd en datum stempels, machtigingen en data-inhoud, wordt opgeslagen in MFT.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.