Ga naar inhoud

Nieuw Game systeem kopen


Gast Tremson

Aanbevolen berichten

Hoi freaks?

Ik ben dus van plan om deze maand op computerbeurs in ANtwerpen expo volledig nieuw game pc te kopen en heb een budget van 2500€ a 3000€ .

Daar zal ik toch een eind met komen denk ik!

Ik koop alles van scherm tot geluidskaart en boxen!

Ik heb al iets in gedachten maar hoor altijd eens graag meerdere opinies:pcguru:

Het liefst zou ik in SLI werken!

CAse: Zalman Fatality FC-ze1 ALU

Moederbord : XFX Nforce 780i

Processor: Intelcore2 E8500 of Q9450

Geheugen: 4 Gb(4x1gb)OCZ reaper DDR2

Muis: Razer Copperhead muis

TFT scherm: HP 24'' wide W2408A(5ms)HDMI

1ste hardeschijf: 1x western digital Raptor 74gb

2de hardeschijf: Western digital caviar SE16 750gb

Voeding : cooler master 1000real power

gravischekaart(en) : 2x Geforce8800GTXXX

of 2xMSI NX8800GT-T2D512-oc512mb

Geluidsboxen : Logitech Z-5500

Geluidskaart : Creative soundblaster X-FI Elitepro

Dit heb ik dus in ged8ten

Nu zou ik graag horen van jullie of dit goed is of jullie misschien nog wat zouden veranderen voor bv crossfire te kiezen.

laat maar horen wat jullie ervan denken of verandern

MVG Tremson:viking:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon om te vermelden, die raptor zal vrij weinig in prestaties doen, zo een schijf moet je steken voor de extra tiendes van een seconde laadtijd die je weg wil krijgen.

Wat ik wel vreemd vind is dat je geen enkele vorm van dataveiligheid inbouwt met een dergelijk (in mijn ogen gigantisch) budget. Als ik van jou was zou ik die 750 gigabyte schijf aanvullen met een tweede in RAID1, ofwel voor 3x500 gaan (naast je raptor) in een RAID 5 voor je data.

Verder vind ik een 24" scherm met een resolutie die hoger ligt dan FullHD voor een gamesysteem vrij moeilijk te verantwoorden, aangezien je met een dergelijk scherm bijna nooit op native resolutie gaat kunnen gamen met alle details maximaal aan. 2x een 8800GT in SLI is zéér sterk, maar afhankelijk van het spel dat je wil spelen zullen zélfs die het zeer moeilijk krijgen met dergelijke resoluties. De keuze voor SLI / Crossfire gaat afhangen van het spel wat je speelt lijkt me, in het ene is de nvidia kaart beter, in het andere de ati kaart. Wel is het een "algemene" tendens dat de ati kaarten minder zijn als er antialiasing aan te pas komt.

Wat die voeding betreft, die is echt wel te zwaar. Jouw SLI config trekt maximaal 300w uit de voeding, en je cpu houdt het op minder dan 100w. Voeg daar nog 4 harde schijven (raid5) aan toe, en je hebt nog eens 100w. Koop een goede 700w voeding (Tagan TG700), die kilowatt heb je helemaal niet nodig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoveel ken ik er dus ook niet van.

Meeste dat ik heb samen gesteld heb ik van forums enz daarmee ik ook geraakt ben!

Die raptor wou ik gewoon voor men bestuuringssysteem gebruiken en jah..... 10des van seconden hé en ja misschien beter 2x of 3 x 500 erbij beter ja.

Heb zelf hier ook nog een externe harde schijf van 250gb en is alleen voor mijn muziek!

En met die voeding heb ik nooit bij stilgestaan wat het allemaal juist vraagt van men voeding .

Ik dacht ineens zwaar genoeg tegaan maar jah... weer geld weggegooid denk ik dan dan beter die 700 kopen.

En Nvidea kaarten heb ik in gedachten omdat ik nog nooit met ATI kaarten heb gewerkt en altijd goed ben geweest met Nvidea kaarten dus gaat mijn keuze naar daar hé!

En van dat scherm had ik eens ergens wat gelezen dat dat heel goede reacties heeft gehad daarmee daar had ik een vraag gesteld wat zeer goed scherm is !(wat stel je dan voor)

Ik dank je alvast!

Alle reacties zijn welkom.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zou voor een 22" scherm gaan, die zijn ook al groot en de resolutie daarvan ligt voor je PC een pak lager (1680x1080 ipv 1920x1200), waardoor het voor je grafische kaart(en) een pak gemakkelijker gaat zijn om daar beeld op te krijgen (scheelt bijna 10%). Verder vind ik het prijsverschil té groot voor bij een gamesysteem een 24" te zetten. Voor een grafisch workstation begrijp ik die keuze dan wel, maar dat is niet je hoofdbedoeling...

Qua scherm zou ik daar kiezen voor de HP W2207 (kleiner broertje van het door jou gekozen scherm), een Iiyama ProLite E2201W of eventueel een Samsung 226BW (hoewel ik die laatste minder zou aanraden, die serie wordt namelijk met 3 verschillende panel's uitgeleverd en je weet niet op voorhand of je een scherm van Chimei, Optronic of Samsung panel. Met de laatste 2 zit je goed, dat eerste is toch wat minder qua beeldkwaliteit).

Link naar reactie
Delen op andere sites

even als reactie op jou Masters ;)

ik heb een 22" en heb een resolutie van 1680x1050, misschien een typfoutje?

ook zeg je dat chimei niet zo geweldig is..

dat ben ik toch niet helemaal met je eens.

ik heb zelf pas een chimei 22" aangeschaft en ben daar erg tevreden mee.

mooie beeldkwaliteit voor niet te veel geld.

ook bij games is het perfect. (zie hardware revieuw hier op het forum voor typ en overige specs)

Link naar reactie
Delen op andere sites

klopt, is 1050 ipv 1080. Ik zat blijkbaar een beetje in de war met de 1080p/i op TV's.

Wat betreft dat ChiMei paneel; ChiMei produceert momenteel 3 verschillende 22" breedbeeld panelen, waarvan er eentje van lagere kwaliteit is (dat dat in de samsung gaat). Chimei produceert bevoorbeeld ook de panelen voor Dell UltraShap 22" schermen, en daar gaan ook andere panelen in dan die die ChiMei produceert voor die Samsungs. De kwaliteit van die UltraSharp's van Dell is echt schitterend, en als ChiMei een dergelijk paneel in hun eigen scherm gebruikt, dan heb je inderdaad een schitterend scherm voor weinig vrij weinig geld (en het zou me verwonderen dat ze dat niet doen, waarom je goede panelen doorverkopen aan een ander als je ook de mindere panelen kan doorverkopen...)

De 3 panels die ze produceren zijn de

M220Z1-L03

M220Z1-L05

M220Z2-L01

Welke daarvan nu precies in welk scherm gaat ben ik helaas vergeten, maar dat valt terug op te zoeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.