Ga naar inhoud

xp ovezetten op nieuwe pc


jteu2002

Aanbevolen berichten

heb juist een nieuwe pc in elkaar gestoken en wil mijn XP hierop krijgen

helaas is de oude een packard bell waar de xp was op voorgeinstaleerd

heb geprobeerd enkele jaren terug om deze op mastercd te zetten maar deze werken natuurlijk niet :argh:

bestaat er zoiets als herinstallatie cd voor XP waar ik mijn licentie code kan ingeven om hem te laten werken op een nieuwe niet packard bell pc ?

of over te zetten van oude naar nieuwe pc

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je bij je oude Packard Bell geen windows cd gekregen?

Wanneer je deze niet hebt dan kan je voorbeeld even in je vriendenkring rondvragen of je even hun xp cdtje mag lenen en kan je cp installeren met je code van je oude pc.

Je zal waarschijnlijk terug moeten je windows activeren en mogelijks moet je even bellen naar Microsoft (gratis nummer) en ik denk niet dat het probleem zou mogen geven aangezien je de oude pc niet meer zal gebruiken neem ik aan

Mvg Karel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dach dat een windowscode bij je pc hoort te blijven.

Op een gewone merkpc is het toch altijd een oemversie.

Die code zal je niet kunnen activeren via microsoft.

Vorig jaar op een packard belllaptop stond xp home.

Een vriend van me had de professional liggen, en de harde schijf was versleten, die er maar opgezet.

Kosten voor activatie waren 55 euro, omdat de oude xp code erbij was, normale prijs was 141 euro.

Ik had nog een xp home liggen, die erop gezet, dan is hij geactiveerd geraakt.

Op een pc die je zelf in elkaar knutselt ga je de volle pot betalen.

Ik zou vista nemen, is straks met sp1 erbij, maarja, velen verkiezen nog xp, maar je gaat evenveel betalen, daar beslis je zelf over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

in principe moet je inderdaad een nieuwe OEM CD kopen omdat de oude bij je computer hoort. Als je echter verklaard dat het een herinstallatie is van dat oude systeem (wat zij niet kunnen controleren) dan kan je hem telefonisch geactiveerd krijgen. Ik heb zelf een OEM versie liggen (gekregen via MSDNAA, dus hardwareonafhankelijk) en die heb ik al een keer of 5 geherinstalleerd, en daar maken ze niets van, ze activeren hem telkens opnieuw.

Het zou inderdaad zonde zijn om nu nog een XP te kopen, dus gewoon je oude OEM terug laten activeren (zolang dit maximaal 1x per jaar gebeurt doen ze niet lastig) en vanaf het moment dat je wel naar Vista wil overschakelen (en als SP1 uit is zou ik dat wel beginnen doen) een Vista Home OEM kopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

geen idee, hij gaat na de installatie beginnen "zagen" over de activatie. Daarin kan je aangeven dat je telefonisch wil activeren bij microsoft, dan geef je je land in en dan krijg je het juiste telefoonnummer.

Je hebt wel een OEM-cd nodig van dezelfde versie die jij hebt, dus het gaat niet lukken met de standaard CD's die je van alle kanten kan krijgen, aangezien dat normaal geen OEM maar retail/corporate versies zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.