Ga naar inhoud

Email exporteren hotmail naar gmail


Irish2

Aanbevolen berichten

Kan ik mijn hotmail inbox exporteren naar gmail? Of via gmail importeren?

Ik heb wat gegoogled, en kwam twee beschrijvingen tegen die ik niet kan uitvoeren. De eerste omdat ik eudora en pop3 moest gebruiken en hotmail dat niet meer toe staat, en de tweede omdat ik outlook moest gebruiken, maar dat heb ik dan weer niet.

Ik heb ook nog onderstaande beschrijving gevonden, maar daar begrijp ik dan stap 3 en 4 weer niet van. Ik zie namelijk nergens een optie om iets toe te voegen/ in te typen.

1. Enable IMAP for Gmail.

2. Download Windows Live Mail. Microsoft no longer links to the standalone version of the product and it forces you to install a package, but you can choose the software you want to install.

3. Add the Hotmail accounts from Windows Live Mail's interface.

4. Add your Gmail account and make sure you manually configure the IMAP settings.

5. To prevent some new Gmail labels from being created, right-click on your Gmail account from Windows Live Mail's sidebar, select Properties, go to the IMAP tab and uncheck "Store special folders on IMAP server".

6. Then go to the inbox of each Hotmail account, select all the messages (Ctrl+A), right-click, choose "Move to folder..." (or "Copy to folder..." if you want to keep them in Hotmail) and select the Inbox of your Gmail account (or create a new folder). You should repeat this for each folder created in Hotmail.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer het eens zoals ik uitgelegd heb in deze handleiding:

http://www.pc-helpforum.be/f299/je-hotmail-account-toevoegen-aan-je-28205/

UPDATE: even wachten, ik herschrijf de handleiding omdat ik merk dat er dingen aangepast zijn. De handleiding is zodadelijk geactualiseerd.

UPDATE: handleiding is klaar :)

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat gaat een stuk makkelijker :-) Klopt het dan via deze weg alleen de mail uit postvak in wordt geexporteerd, en de mails die ik in mappen heb opgeslagen niet?

---------- Post toegevoegd om 11:04 ---------- Vorige post was om 10:59 ----------

Oh, en nog een vraag. Als ik de mails uit hotmail wis, verdwijnen ze dan ook uit mn gmail?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat gaat een stuk makkelijker :-) Klopt het dan via deze weg alleen de mail uit postvak in wordt geexporteerd, en de mails die ik in mappen heb opgeslagen niet?

Dat weet ik eerlijk gezegd niet. Ik denk dat die alles probeert te importeren.

Oh, en nog een vraag. Als ik de mails uit hotmail wis, verdwijnen ze dan ook uit mn gmail?

Dat zou je ook moeten uittesten... Omgekeerd: als je een hotmail mailtje ontvangt in gmail, en je wist dat hotmail mailtje in gmail, dan kun je er voor zorgen dat in hotmail zelf dat mailtje niet gewist wordt door een vinkje te plaatsen voor "kopie achterlaten op server". Zie handleiding die ik zonet geschreven heb:

http://www.pc-helpforum.be/f299/je-hotmail-account-toevoegen-aan-je-28205/

Ik laat mijn hotmail-berichten automatisch doorsluizen naar Gmail. Ik kijk eerlijk gezegd niet meer naar Hotmail, aangezien alles toch wordt doorgesluisd. Velen kenden alleen mijn hotmail-adres en niet mijn gmail-adres, vandaar dat ik nu ook hun mails krijg in mijn gmail-account. Dat is mijn bedoeling.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.