Ga naar inhoud

34% geheugen in gebruik en vrij traag voor recente pc


danthius

Aanbevolen berichten

Uit het logje van Speccy kan ik opmaken dat je C-schijf de WD10EADS-00M2B0 ATA is, klopt dit?

Heb je de mogelijkheid en de plaats om de data van de schijven die een slechte SMART weergeven veilig te stellen?

Het belangrijkste is nu dat je jou data veilig stelt die je niet kwijt wil.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan kun je op de website van Western Digital WinDlg_124.zip downloaden.

Het gedownloade bestand dien je uit te pakken met b.v. Winzip of WinRar.

In de uitgepakte map rechtsklik je op WinDlg.exe en kies Als administrator uitvoeren.

Zet een vinkje bij "I accept this License Agreement" en klik op Next.

Een venster opent waarin je harde schijven worden weergegeven. Hier kan je de SMART status al zien.

Rechtsklik op de gewenste harddisk en kies Run Diagnostics waarna volgend venster verschijnt.

post-24526-1417704642,9076_thumb.png

Selecteer EXTENDED TEST en klik op Start.

Nu gaat deze tool je harddisk controleren, dit kan een hele tijd in beslag nemen naar gelang de grootte van de schijf.

Vermeld dan het resultaat van deze test.

aangepast door Dasle
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je de EXTENDE TEST voor de WD10EADS-00M2B0 ATA schijf laten lopen?

In het scherm van de tool wordt enkel de Seagate schijf van 1TB als slecht aangeduid.

Sluit je pc eens af en koppel de slechte Seagate schijf los van je pc, heb je dan nog last van de traagheid die je noemt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat Speccy aangeeft dat de SMART die uitgelezen word niet goed zou zijn en de tool van WD zegt dat de SMART die uitgelezen word wel goed is, is idd gek :hmmmm:

Ik zou zeker de tool van Western Digital de schijf eens laten analyseren om zeker te zijn dat de schijf in orde is.

Nu heb ik afgaande op het verschil wat Speccy en de tool van WD aangeeft eens rond gezocht op het internet.

Nu blijkt dat deze schijf enorm veel problemen geeft als het op snelheid aankomt, je bent dus zeker geen alleenstaand geval.

Vanaf een bepaalde serie zouden de problemen opgelost horen te zijn, kun je eens het serienummer vermelden wat op deze schijf staat om te kijken of ik meer informatie kan vinden hierover.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.