Ga naar inhoud

Werkgeheugen uitbreiding probleem


AtodaZ

Aanbevolen berichten

Beste mensen,

Ik heb een packard bell desktop met 1 gyg werkgeheugen en dat wou ik graag uitbreiden naar 2gyg.

Ik heb 2 sleufjes in de moederbord voor het werkgeheugen. De 1gyg die origineel inzat is 1gyg DDR2 667mgz.

Ik heb een extra 1gyg bijgekocht van precies hetzelfde specifiekaties. Die stop ik in de moederbord en als ik de pc start gebeurt er iets vreemds.

Als ik onder eigenschappen van deze computer kijk, zie ik dat ik nog steeds 768 mb werkgeheugen heb. ( 256mb shared video kaart)

Als ik onder taakbeheer bij prestaties kijk, zie ik dat ik nog steeds 768mb heb.

Echter als ik in de bios kijk staat er 1768 mb. En het programma CPUZ geeft 2048mb aan.

Is dit normaal? Ik neem aan van niet, want mijn pc is er niet sneller door geworden. Hoe kan ik dit fixen?

Alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niemand????

Het probleem is. Geheugen balken werken niet samen. Want als ik ze beiden in de moederbord doe, dan heb ik nog steeds 768mb.

Als ik alléén het nieuwe balk in doe, dan werkt de pc ook normaal met 768mb werkgeheugen. Alléén samen zou 2gig moeten zijn, maar het blijft op 768mb.

Alles is welkom!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zou even in handleiding van je moederbord kijken of deze wel met 2 gb wordt ondersteunt. Het is vaak wel wat instellingen werk. Kijk of je moederbord een functie heeft, dat lijkt op "Memory Remapping Feature" . Die haalt alle mogelijk mb's er nog uit, die niet weergegeven worden.

Voor de rest zou ik het niet weten, iemand anders idee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een verstandigheid lijkt mij voor dat je nieuw werkgeheugen koopt, eerst goed de handleiding raadpleegt van je moederbord om te kijken wat voor types welke geheugensloten ondersteunen. En wat het maximum is dat men ondersteunt.

Doe dit trouwens voor alle hardware, je kunt er een hoop verloren aankopen mee besparen.

mvg,

Tom

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de reacties tot nu toe!

Het is wel juiste geheugen, want hetgene wat in me pc zat is precies hetzelfde.

Namelijk, 1gig DDR2, 667Mhz, PC 5300

@Dikken

Ik zal ff kijken of ik met die instellingen kan spelen.

ff een andere vraag; kan het niet zijn dat de 2 geheugens op dezelfde snelheid moeten draaien? Want nieuwe geheugen bar kan 333, 200 en 100 MHZ aan. En het oude alléén 333MHZ.

Kan ik ergens die snelheden ook wijzigen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.