Ga naar inhoud

Nieuwe voeding nodig


rustycc

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb een nieuwe voeding nodig omdat mijn cooler master gx 750 te luidruchtig is. Ik heb een voorkeur voor de site alternate. dit zijn mijn specificaties:

CPU

Intel Core i5 2500K @ 3.30GHz

RAM

8,00 GB Dual-Channel DDR3 @ 665MHz

Motherboard

MSI P67A-G45 (MS-7673)

Graphics

2436 (1920x1080@60Hz)

AMD Radeon HD 6850 Series

Drives

54GB OCZ-VERTEX2 ATA Device (SATA)

1954GB Western Digital WDC WD2002FAEX-007BA0 ATA Device (SATA)

Optical Drives

XYRSHS ZWPYFODQ SCSI CdRom Device

YXSH SXYZ0LY7K5E SCSI CdRom Device

TSSTcorp DVDWBD SH-B123L ATA Device

Ik denk dat 750 watt toch wat teveel is en ik wil geen 2 grafische kaarten. verder moet het een stille PSU zijn. Deze http://www.alternate.be/html/product/Voedingen_tot_600_Watt/OCZ/ModXStream_Pro_500W/288514/?tn=HARDWARE&l1=Voedingen&l2=tot+600+Watt blijkt een goede reputatie te hebben maar is dat ook zo?

De kostprijs mag tot 60 euro bedragen 70 max.

dit is de link naar de site: ALTERNATE - HARDWARE - Voedingen - tot 600 Watt

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi rustycc,

Als je een goede leidraad wil voor het geluid wat een voeding geeft kun je via de volgende links even nakijken

=91021&specId=5353"]Cooler Master Voeding GX-750W

=63233&specId=5353"]OCZ Voeding ModXStream Pro 500W, Modulair

Zoals je kan zien is de voeding die je op het oog hebt helaas luidruchtiger dan de voeding die je op het moment gebruikt.

Ik gebruik meestal als ik een systeem bouw een voeding van Be Quiet of Seasonic, andere goede en stille voedingen zijn bepaalde series van Corsair.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedenk wel als je het systeem zwaarder gaat belasten dat je genoeg reserve neemt, anders gaat de voeding weer luidruchtig worden om ze koel te houden. Vanaf een belasting variërend van zo'n 60 à 70 % worden de meeste voedingen luider om dat ze meer warmte ontwikkeld en de fan harder moet gaan draaien om ze koel genoeg te houden

---------- Post toegevoegd om 21:13 ---------- Vorige post was om 21:08 ----------

Maar die voeding die ik je zou kunnen aanraden valt buiten de prijsklasse die je voorstelt :dong:

En zou het dan een voeding met kabelmanagement mogen zijn of niet? Kabelmanagement is meestal al een stuk duurder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik een voeding zou moeten kiezen dan zou het één van de volgende zijn

http://www.alternate.be/html/product/Voedingen_tot_600_Watt/be_quiet!/Straight_P._BQT_E8_550W/487284/?tn=HARDWARE&l1=Voedingen&l2=tot+600+Watt

http://www.alternate.be/html/product/Voedingen_tot_600_Watt/be_quiet!/Straight_Power_E9_600W/584519/?tn=HARDWARE&l1=Voedingen&l2=tot+600+Watt

De tweede voeding heeft een iets hogere efficiëntie en het model is ook nieuwer, de fan is groter 135mm maar kost wel een stuk meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.