Ga naar inhoud

2 routers aansluiten


Ewdehaas

Aanbevolen berichten

Of het automatisch overschakelen goed zal werken is moeilijk te voorspellen. De overschakeling gebeurd door Windows en eigenlijk hangt alles af van het verschil in signaalsterkte op de plek waar je je bevindt.

Automatisch overschakelen gaat indien de wifi naam (SSID) hetzelfde is, het soort beveiliging (WEP/WPA) hetzelfde is, en het wachtwoord hetzelfde is. De ingestelde kanalen dienen echter 3 uit elkaar te liggen. De hoofd router dient DHCP aan te hebben staan, de tweede router een vast ip. Makkelijker is het als de beidde routers met WDS kunnen werken.

Bij mij werkt het en gsm en laptop roamen naadloos tussen de routers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor alle duidelijkheid, mijn provider is een Nederlands bedrijf genaamd concepts. Deze komt met een modem in mijn kelder waar ik dan mijn router op heb aangesloten middels een kabel. Via deze oude router kan ik op dit moment internetten op mijn laptop, iPad en desktop. Alleen de snelheid neemt af als er meerdere personen op internet gaan en de kids nu ook steeds meer gaan downloaden. Hierdoor heb ik een nieuwe router gekocht zoals genoemd. De oude heb ik omgewisseld met de nieuwe alleen het bereik op zolder is er niet veel sneller en beter door geworden, zelfs geen bereik. Hierom dacht ik de oude op de 1e verdieping te plaatsen, het is mogelijk om dan een lan kabel van de nieuwe router(kelder) aan te brengen naar de 1e verdieping.

Hoop dat hiermee de huidige opstelling duidelijk is

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is dit je oude router ?

post-26208-1417704682,2308_thumb.jpg

Dit is de handleiding als je twijfelt, klik hier .

Als dit inderdaad je oude router is, is er iets vreemd aan de hand want deze is niet draadloos.

Je zegt dat je toch draadloos internet hebt met alleen deze router ? Dan kan ik me alleen maar indenken dat je (onbewust misschien) het draadloos signaal van je buren gebruikt ? Wat is het SSID van het netwerk waarop je draadloos verbonden bent ?

Op zich waarschijnlijk geen drama maar het speelt wel een rol in je toekomstige opstelling

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, er was hier dus duidelijk heel wat verwarring:D. De (oude) modem op je foto is duidelijk draadloos anders zouden de antennes niet veel zin hebben ;-) . Maar als ik het type uit je eerste post opzoek vind ik alleen een bekabelde modem :hmmmm:.

Je kan normaal gezien zonder veel problemen de twee routers via een kabel koppelen, zoals beschreven in de eerdere posts.

Ik zou eerder opteren om de nieuwe router op de 1 ste verdieping te zetten in functie van het betere radio signaal.

Als je nog specifieke vragen hebt post dan maar, het is misschien wel een goed idee om het type van de oude modem eens na te kijken ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.