Ga naar inhoud

PC vind Ubuntu niet meer na installatie


Aanbevolen berichten

Beste,

Ik heb net Ubuntu 11.10 op mijn Pentium4 gezet, volledig geiinstalleerd op aparte partities los van MS XP.

Nu vind ik in mijn boot menu die partities niet terug, terwijl ze weldegelijk bestaan. Dat heb ik geschecked met partition manager in XP.

Ik kan als boot enkel A: (diskette) , C: (Windows systeem), CD-rom, USB-FDD, USB-ZIP, LS120 & ZIP100

selecteren, geen enkele optie die verwijst naar Ubuntu.

Ook kan ik sinds mijn installatie van Ubuntu niet meer navigeren(op&neer) in mijn boot menu(via F12), mijn boot(via DEL) doet het nog perfect.:hmmmm:

Wat is er verkeerd gegaan, en hoe kan ik dit oplossen?

PS:

Ik vind persoonlijk dat Ubuntu ver van gebruiksvriendelijk is om op je PC te zetten, op dat vlak ik Windows toch makkelijker.:thumpdown:

Ik hoop dat Ubuntu voor de rest niet zo zal tegenvallen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moest je toch nog beslissen om een dualboot aan te maken en je hebt opnieuw problemen met het bootmenu dan kan je eens proberen de opstartvolgorde aan te passen met het programma EasyBCD

Ubuntu is niet altijd makkelijk wanneer je het voor de eerste keer gebruikt, maar het is wel al véél gebruiksvriendelijker dan vroeger ;-).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.