Ga naar inhoud

Kabel en draadloos internet werkt niet goed.


Aanbevolen berichten

  • Reacties 52
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Dit moet haast een samenloop van omstandigheden zijn, de verschillende dingen die we nu reeds geprobeerd hebben, zijn in principe onafhankelijk van elkaar.

Een onstabiele draadloze verbinding kan nog met radiostoring te maken hebben.

Maar bijvoorbeeld je bekabelde verbinding gaf wel een connectie bij je eerste IPconfig en nu niet meer.

De herinstallatie van het operating systeem heeft blijkbaar je systeem onstabiel gemaakt, maar de netwerk componenten lijken ok te zijn.

Nog een paar losse ideeën :

Gebruik je steeds dezelfde poort op de router op de bekabelde verbinding te testen ?

Zijn er buiten de twee PC's nog andere toestellen aangesloten en zo ja welke en hoe ?

Kan je eventueel een netwerkkaartje lenen, of wisselen met een andere PC daar ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik steeds dezelfde poort

Probeer eventueel eens via een andere poort als je dit kan.

Die ik nu heb kan ik niet verwisselen omdat deze geïntregeerd is in het moederbord. Dus dan moet ik er een extra bijplaatsen, als dat kan?

Er bestaan externe adapters via usb, deze zijn dan ook zeer makkelijk te plaatsen en te verwijderen. Een andere netwerkkaart plaatsen kan altijd als je daar nog een vrij slot voor hebt. Als je dan opnieuw tests doet schakel je best wel even je huidige kaart uit.

Een onstabiele draadloze verbinding kan nog met radiostoring te maken hebben.

Met het programma InSSIDer kan je een grafiek zien van de signaalsterkte en eventuele stoorzenders. Voeg anders even een grafiek van je signaalsterkte toe je volgende post.

aangepast door Mako
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga er van uit dat je de blauwe lijn gebruikt voor je internetverbinding (mits je deze geselecteerd hebt). Zoals je zelf kan zien in de grafiek valt je signaal geregeld weg. Dit zou dus een verklaring kunnen zijn voor je probleem.

De vraag blijft echter waar de oorzaak ligt...

  • Als je zegt dat je via andere computers zonder problemen kan surfen lijkt het mij toch een probleem met je netwerkkaart. Zelfs al heeft Kweezie Wabbit deze in bericht 30 getest, mogelijk laat deze na enkele minuten even een steek vallen.
  • Andere mogelijke oorzaak is dat iets je signaal stoort, dit zou je kunnen testen door een nieuwe grafiek te maken met dezelfde computer, dichter bij je router.
  • Laatste mogelijkheid die ik voor ogen zie is een verstoord signaal van je router zelf. Al kan je deze optie al snel uitsluiten als je op andere toestellen in huis zonder problemen kan surfen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.