Ga naar inhoud

Windows Vista start vaak niet op


Blizzard

Aanbevolen berichten

Hij start nu wel weer op, maar hij blijft elke opstartsessie zeker 10 minuten op dat zwarte scherm hangen, daarna start hij pas door. Op een of andere manier doet hij het de ene keer dus een stuk sneller dan de andere keer. Morgenmiddag ga ik de PC stofvrij maken en controleer ik alle kabels. Ik laat weten hoe het verlopen is en of het resultaat heeft gehad!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Kweezie Wabbit, hier mijn Update (het wordt een lange : P)

Gisteren de behuizing opengemaakt met de PC-expert en al het stof verwijderd. Wat pasta op de processor gesmeerd etc. puur onderhoud. Daarna de pc aangesloten met de kast nog open, opstarten ging prima en de /D schijf was weer te zien :D. Speccy opgestart en alle gegevens gecheckt. Het opstartprobleem was te wijten aan het feit dat de koeling in mijn PC zwaar slecht is, de temperaturen van mijn Moederbord, CPU en harddrive zijn alle 35 *C na opstarten. Maar mijn Graphics zijn na opstarten 68 *C! Na bijvoorbeeld downloaden en actief met de computer bezig zijn, is de temperatuur opgelopen naar 108 *C! Heb nu zelf een bureauventilator ernaast gezet om verder schade te voorkomen. De videokaart zelf heeft een flut fan die nauwelijks koelt. Ga nu daarom een Fan kopen die ik mooi aan de zijkant van de kast kan monteren die genoeg koude lucht aanzuigt om hem te koelen (heb rooster aan de zijkant dus kan hem daar tegenaan schroeven). Moet echter wel 4-pins aansluiting zijn, want op mijn moederbord waren er voor mijn 2 andere fans alle 3-pins aansluitingen in gebruik.

Conclusie: Achterstallig onderhoud (Stof,defrag,register) en een veels te hogen temp. van m'n video kaart (wat dus al 4 jaar zo is). De winkel waar ik hem heb gekocht heeft volgens de monteur te weinig ventilatoren gemonteerd om de prijs "aantrekkelijk" te houden, belachelijk want een goede ventilator heb je al voor 10 Euro. Ga dus nieuwe ventilator aanschaffen.

Ik zal de temperaturen na het installeren van de nieuwe hardware nog eens doorgeven. In ieder geval zeer bedankt voor alle hulp!

aangepast door Blizzard
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteravond tussen 6 en 7, toen ik aan het eten was en de PC had draaien, heeft mijn moederbord het begeven. Volgens mij is dit gekomen door de temperaturen waaraan deze 2 en half jaar lang aan is blootgesteld. Ga morgen de Socket bepalen van mijn moederbord en kijken of ik een nieuwe kan krijgen voor mijn model. Wat denk je dat beter is, een totaal nieuwe PC (+- 800 Euro) of een nieuw moederbord proberen te vinden (en dat dan zelf inbouwen of gewoon de PC opsturen naar het Repair Center?).

Er is dus een nieuw en groter probleem bijgekomen :S

aangepast door Blizzard
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb afgelopen week de PC naar het Vobis repair center gebracht en die constateerde dat de video-kaart het begeven heeft. Logisch door die hoge temperaturen. Gelukkig dus geen defect moederbord :D.

Heb nu een nieuwe video-kaart bij hun leverancier besteld; ASUS EAH 6670, die is beter dan ik nu heb + hij heeft een degelijke fan dus is hij actief gekoeld. Ik denk dat ik over een kleine week alles weer werkend onder mijn bureau heb staan :D.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.