Ga naar inhoud

laptop herkent cdroms niet


ankeuh

Aanbevolen berichten

Dag Anke

Bekijk je instellingen eens. Ga naar het startmenu en typ het woord autoplay

Kies dan bovenaan in het startmenu voor "Standaardinstellingen voor media en apparaten wijzigen".

Kies nu het type media dat problemen geeft. (bv videobestanden,...) en kies "selecteer een standaardinstelling" en kies met welk programma het automatisch geopend moet worden.

Vergeet op het einde niet op Opslaan te klikken helemaal onderaan het scherm!

---------------------------------------------------------------------------------------

ENKEL ONDERSTAANDE LINK GEBRUIKEN BIJ AUTOPLAY-PROBLEMEN:

Als het met bovenstaande nog niet lukt, kan je deze methoden proberen:

http://www.mydigitallife.info/autoplayautorun-not-working-or-missing-not-open-in-windows-vista/

We zullen het vertalen als je het engels minder machtig bent.

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry ankeuh. Ik had je vraag verkeerd gelezen. Ik dacht dat je problemen had met automatisch afspelen van cd's.

1. Test eerst of de cd's die niet herkend worden, WEL herkend worden op een andere computer

2. Als de cd's die niet gelezen konden worden op de ene pc, wél gelezen kunnen worden op een andere computer, voer je hetvolgende uit: (uitvoeren op de probleem-pc)

1. Klik op de startknop onderaan je scherm.

2. Typ regedit

3. Ga naar deze sleutel:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}

Aan de rechterkant heb je de sleutel UpperFilters. Rechtsklik hierop en klik op Delete.

Aan de rechterkant heb je de sleutel LowerFilters. Rechtsklik hierop en klik op Delete.

Herstart de PC.

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

heb ik reeds geprobeerd maar lost het probleem niet op

Ik zie bij HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318} geen upper of lowerfilters, wel bij 4D36E967 hier staat ook diskdrive kan dit ook werken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

- als je de cd of dvd plaatst, krijg je die dan te zien in de verkenner?

- je kan ook proberen om de cdrom bij Apparaatbeheer te verwijderen:

* ga naar het startmenu en typ apparaatbeheer en druk op enter

* Vouw "Dvd/cd rom stations" uit, rechtklik daarop je cdrom en kies "installatie ongedaan maken"

* daarna je pc herstarten

Dank aan Clarkie voor deze tips.

Nogmaals dezelfde vraag: werken de cd's ook niet op een andere pc? Als ze daar ook niet werken, zijn de cd's gewoon kapot...

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.