Ga naar inhoud

gps Magellan meridian marine


c.j.berrens

Aanbevolen berichten

Heeft iemand verstand van een GPS die ik gebruik voor de watersport?

Ik heb hem willen upgrade maar er is iets misgegaan, want hij heeft geen contact meer met mijn computer.

Als ik de gps aan zet met de batterijen er in krijg ik de volgende tekst op het beeldscherm (van de gps):

APPARAAT BEVAT OP DIT MOMENTGEEN KAART! INITIALISEER KAART LADEN.

Hoe gaat dat,weet iemand hier raad op?

bijvoorbaat dank

c.j.berrens

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedenmiddag Dasle,

De gps heeft officieel geen SD kaart dus intern is alles weg.

Er is wel een slot voor een SD,dit heb ik geprobeerd.

De SD kaart heb ik met een aantal programmatjes geladen o.a. easyGPS, Magallan, expertGPS, Franson: maar geen contact met mijn computer.

De verbinding met mijn computer is met een kabeltje.

Hopelijk heb ik wat meer gegevens gegeven om hier mee verder te kunnen.

Vriendelijke groet,

C.J.Berrens

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb niet gelijk ervaring met dit apparaat, maar met een Garmin Etrex is het wel als je een kaart update dat je de voorgaande mee moet updaten.

Dus men dient zowel de oude als de nieuwe kaarten opnieuw te uploaden naar het apparaat, de oude worden anders gewoon overschreven.

Kun je voor de zekerheid op één of andere manier de kabel controleren?

Je zou eens kunnen zien of een apparaat met de zelfde aansluitingen wel werkt op je pc.

Om welk precieze type van GPS gaat het?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Dasle,

Mijn kabeltje is inorde van mijn gps naar de pc.

Ik heb vandaag de magellan communicator 113 gedownload en alles laten uploaden op mijn pc naar de poort Com1 met een x-aantal bauds.

In heb in de gps een SD kaartje gestopt met alle files, maar helaas geen verbinding met de computer.

Ik dacht: ik neem mijn gps mee naar buiten, wie weet misschien start hij wel op via de satelieten maar ook dit lukte niet.

Dus ik denk dat de gps overleden is!!

Bedankt voor de mailtjes die je mij gestuurd hebt.

Vriendelijke groet,

c.j.berrens

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Dasle,

Ja er is een handleiding om event.te resetten als de gps vastloopt.

Ik heb het geprobeerd via regedit.exe - HKEY_CURRENT_USER - Software - VB en VBA zou ik moeten aanklikken (+) om Program Settings te zien maar zover kom ik niet want de VB en VBA verschijnen niet in de lijst van de Software.

IK heb heel de lijst software nagelopen om die VB enVBA optesporen maar ik heb ze niet kunnen vinden.

Er zouden de GPSPos instellingen verwijderd kunnen worden en dan de GPSPos.exe opnieuw starten (niet installeren).

Jammer dat dat niet gelukt is. Zou er nog ergens een oplossing gevonden worden?

Ik hoop het wel. GPS is de: Magellan Meridian Marine (blauwe kleur - zwart/wit scherm)

Vriedelijke groet c.j.berrens

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.