Ga naar inhoud

PC samenstellen voor tekenprogramma's (archiCAD)


Glekke

Aanbevolen berichten

Na lang te twijfelen of we nu een laptop of desktop zouden aanschaffen, gaat het toch maar een desktop worden...

Heb al vele reviews gelezen en hier en daar wat op een forum gelezen.

  1. Waarvoor heb ik een PC nodig ? - Hoofdzakelijk om zware tekenprogramma's te draaien, ArchiCAD, Photoshop, 3dsMax... (En eventueel om af en toe eens wat videobewerking te doen)
  2. Wat is mijn budget ? - max 1000€ (dit is voor processor, moederbord, geheugen, HDD, voeding en grafische kaart)
  3. Een merkcomputer of een samenstelling ? - samenstelling (heb zelf nog een goede case en scherm)
  4. Ga ik overklokken ? - Niet meteen
  5. Ga ik later upgraden ? - Ooit misschien
  6. Heb ik al die nieuwe functies wel nodig ? - geen idee...
  7. Ga ik zelf assembleren ? - doe ik zelf
  8. Heb ik een besturingssysteem nodig ? - nee
  9. Ga ik zelf installeren ? - doe ik zelf
  10. Heb ik een voorkeur aan onderdelen ? - nee
  11. Heb ik nog randapparatuur nodig ? - nee
  12. Heb ik specifieke wensen ? - nee

Wat is jullie gedacht hiervan?:

Processor: Intel Core I7 2600K

Mobo: (eentje dat voldoende snel geheugen ondersteund)

Geheugen: 8GB Kit (2 x 4GB) 1600Mhz DDR3 CORSAIR Vengeance C9

Harde schijf: 500GB 16MB SATA600 7200rpm Western Digital (over deze ben ik niet zeker, liefst zo goedkoop mogelijk, zodat ik eventueel een SSD erbij kan nemen, veel ruimte heb ik niet nodig, de meeste bestanden gaan dagelijks op een server of externe schijf...)

Grafische kaart: Geforce GTX 560 (welke juist weet ik niet...)

Voeding: Eentje van 650W moet wel voldoende zijn dacht ik

Dat is het zo ovgeveer denk ik... Hoe zijn mijn keuzes? Zijn er nog andere opties? Welk Mobo, hdd, en Grafische kaart?

alvast bedankt

aangepast door Glekke
Link naar reactie
Delen op andere sites

16gb voor ram? ow je :P

Ik speel ook veel, mw2, en wil mss ook wel mw3 etc gaan kopen en zelf heb ik 6gb ram.

8gb of zelfs 12 gb is echt voldoende!

Redelijk goede I7, is deze 2de generatie?

HDD: 500 gb, hier moet je wel mee gaan oppassen, als je veel films en games hebt, kan deze snel vol staan. Maar dat hangt natuurlijk af van wat je gaat doen.

Grafische kaart is ook wel goed hoor, en zeker als je niet echt veel gaat gamen!

---------- Post toegevoegd om 19:53 ---------- Vorige post was om 19:51 ----------

Ah ow, zie nu pas dat je ook zware programma's gaat runnen. Dan is 12 gb ram mss wel beter!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is ook hoofdzakelijk om zware programma's te draaien...

Dus de met de processor zit ik al op het goed spoor, de ram zou hoger mogen dan 8gig, de harde schijf is ook voldoende.

Nu nog de grafische kaart, moederbord en voeding uitzoeken...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.