Ga naar inhoud

externe WD harddisk wordt niet herkent door Windows 7 64bits


koosr46

Aanbevolen berichten

Het probleem is nog steeds niet opgelost. Ik ben al een tijdje bezig met WD helpdesk, maar ook zij begrijpen het niet of willen het niet begrijpen. Ik kan ze niet aan het verstand brengen dat Windows 7 helemaal niet herkent als ik de schijf aan sluit. Ik heb als laatste de schijf geformateerd onder Windows XP en dat gaat prima, maar als je hem dan aan de PC met Windows 7 hangt, dan is ie niet meer vinden. De lampjes branden even en dat was het. Ik ga dat programma wel even installeren en je hoort het resultaat

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Ik ben nu zo ver dat de schijf op de laptop van mijn vrouw herkent word en ook benaderd kan worden. Staat ook Windows 7 op, maar op mijn eigen laptop en eigen PC is ie nog steeds niet zichtbaar. WD zegt nu dat het aan windows7 ligt, wie ben ik om dat niet te geloven, per slot van rekening doet hij het op 1 van de 4 Windows 7 apparaten.

Wie het weet mag het zeggen....

Link naar reactie
Delen op andere sites

ah dan is het voor een van de voorgaande.

wat ik thuis al gemerkt heb is dat windows 7 veel gevoeliger is op gebied van de interface op de externe schijven.

bv op mijn vista laptop word een schijf herkend, en op mijn win 7 komt hij als onbekend usb apparaat.

wat ik er meestal aan doe is dan een nieuwe case bouwen (is in weze een gewone harde schijf intern met interface)

en dan blijven ze meestal perfect werken, lijkt moeilijk, is het zeker niet. Maar ik vermoed (!) dat win7 gewoon wat gevoeliger is aan foutjes op de interface

Link naar reactie
Delen op andere sites

toch wel

ik heb zoals ik zei het vermoeden dat win7 zeker de 64bit sneller over een fout in de interface valt

als een externe schijf van mij op mijn win7 64 bit werkt werken deze op al mijn pc's

omgekeerd is niet altijd waar spijtig genoeg.

Ook raad ik aan zeker wanneer je met meer dan 3 schijven gaat werken van de modellen met externe voeding te nemen

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.