Ga naar inhoud

externe WD harddisk wordt niet herkent door Windows 7 64bits


koosr46

Aanbevolen berichten

Ik ben tegen het volgende probleem aangelopen. Mijn externe HD gebruik ik met veel plezier op mijn oude laptop die draait met Windows XP.

Ik heb nu een nieuwe laptop aangeschaft met Windows 7 64 bits erop. Mijn externe HD aangesloten alles knippert, maar daar blijft het bij.

Het schijnt te meken te hebben dat de schijf onder XP is aangemaakt. Een HD van een bekende (onder W7 aangemaakt) wordt wel herkent. Ik heb ook op internet rondgeneust en vaak hetzelfde probleem gezien, alleen de oplossing niet. Wie o wie..Alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Kerstman64

koosr46,

soms heeft het niet herkend worden door een besturinssysteem van een extene HDD te maken met de stationletter die de schijf had in de vorige PC (en mogelijk niet "Veilig verwijderd is" op die PC).

indien de schijfletter van die externe al in gebruik is op de Windows 7 PC, dan zal die niet weergegeven worden in Verkenner. Oplossing: Schijf terug aan de Laptop hangen en "Veilig verwijderen in de Taakbalk)

2 de oplossing, en die is definitiever en beter, de Externe op de Windows 7 PC hangen; in Schijfbeheer gaan, rechtsklikken op de Externe, en kiezen om de stationsletter te veranderen. Kies een andere stationletter, en deze externe zal op de Windows 7 steeds geopend worden met deze letter.

Kerstman64

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is het probleem nu net, in schijbefheer zie je hem niet. Ik heb het op 2 verschillende laptops geprobeerd. Mijn gedachten gaan meer dat windows xp een soort beveiliging op de schijf gezet heeft of iets in die richting. Verder zou het geen probleem zijn maar de schijf staat vol met fotos en zo en de oude laptop staat op instorten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien bent u hier iets mee:

http://www.pc-helpforum.be/f279/waar-mijn-partitie-naartoe-29345/ (KLIK OP DEZE LINK!)

Wordt hij in schijfbeheer helemaal niet weergegeven, of wordt enkel de drive niet weergegeven?

Als u de usb aansluit van de externe harde schijf, krijgt u dan een boodschap "usb wordt niet herkend" of een soortgelijke boodschap?

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het heeft even geduurd, ik heb de WD waar het om gaat nu in huis en heb jullie tips allebei uitgeprobeerd. Maar als een systeem iets niet herkent dan is het moeilijk om wat te doen lijkt me. Maar ik ga wel een mailtje naar WD sturen en misschien kunnen zij mij wel helpen. In elk geval bedankt voor jullie hulp

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.