Ga naar inhoud

homeplug + router


kevkeds

Aanbevolen berichten

hallo,

voor het uitbreiden van mijn wifi signaal (omdat het signaal niet tot in mijn kamer raakt) heb ik mij hercules 85 eplug aangeschaft. Ik beschik over een bbox 1 van belgacom. nu was mijn idee simpel : homeplug bij de bbox de andere in de kamer daar even de router aan vast hangen. Bij mijn router (netgear 54 mbps wgr614 v6) heb ik het dhcp gedeelte uitgezet. Ik krijg signaal maar geen ip adres ik kan dus niet op het internet. Als ik mijn router rechtstreeks plug aan mijn bbox lukt het en raak ik via mijn router op het net. Als ik de homeplug rechtstreeks op mijn laptop verbind kan ik ook op het net. Maar als ik de router op de homeplug plaats lukt het dus niet ... iemand nog suggesties ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Wan poort dient om twee aparte netwerken te verbinden en te verdelen. Dus als je een router aansluit op een modem van een internet provider doe je dat via de WAN (Wide Area Network). De router krijgt dan één IP adres van het internet en zet dat om en verdeelt de verbinding over je LAN (Local Area Network). Er worden op dat moment nog een heel deel andere functies ingeschakeld die ervoor zorgen dat je via één publiek adres met verschillende toestellen kan werken.

In dit geval echter heb je de router functies niet nodig, integendeel ze blokkeren je intern netwerk. Daarom moet de verbinding op één van de LAN poorten van de tweede router worden aangesloten. Op die manier functioneert hij eigenlijk gewoon als een uitbreiding van je eerste router.

Zorg wel dat de tweede router een vast IP adres heeft en dat DHCP uitgeschakeld is erop. Als je daarover vragen hebt post je maar terug.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.