Ga naar inhoud

Pc (laptop) wilt niet meer opstarten


Hakinka

Aanbevolen berichten

mijn computer (laptop) vaio , windows vista, wilt sedert deze middag niet meer opstarten.

De groene lichtjes die van links naar rechts laden , met eronder microsoft corporation zie ik nog.

Daarna is het op een zwart scherm dat ik terecht kom, en daar blijft het bij.

Het welkom scherm of waar je de gebruikersnaam kunt selecteren, die zie ik niet meer.

In veilige modus lukt het ook niet, daar stopt hij bij bthidmgr.sys

Wat moet ik nu doen? :dong:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Hakinka,

Heb je nog ergens de installatie cd van Windows Vista bij de hand? Anders kan je de computer opstarten vanaf de cd en dan een eerder herstelpunt kiezen. Om dit te doen zal er tijdens het opstarten van je pc een melding verschijnen om op te starten vanaf cd druk op een willekeurige toets.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mogelijk staat je BIOS dan niet goed ingesteld. Kan je tijdens het opstarten deze openen (gebruikelijk via meermaals op de delete toets of op f2 te drukken) en controleren als bij je boot sequence je cdrom-station vóór de harde schijf is ingesteld.

-EDIT- f9 is ook een mogelijke toets voor het bereiken van je BIOS. Overigens staat er meestal aangegeven welke toets je moet drukken om je setup te bereiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

als ik op F2 duuw kan ik in de BIOS geraken idd.

heb dit dan zo ingesteld.

Het enige dat ik dan kon selecteren was recovery , heb dus dit genomen.

Ook hier lukte alles, ook de ladingspagina (of hoe je het noemt)

Daarna terug zwart scherm.

laat hem nu voorlopig nog erop staan, maar vrees dat er niets meer zal veranderen.

Het lampje die normaal knippert omdat hij bezig is, knippert niet meer nu.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja de aanpassing is gebeurd.

En nu zag ik echt dat hij bezig was via de cd rom (bestanden aan het inlezen kwam er eerst op)

Dan kon ik kiezen, heb dan recover genomen.

Dan een hele lijst die aan me voorbij ging met drivers, enz

Dit ging goed want hij schakelde over en begon dus de balk die aan het laden was te tonen (met eronder microsoft corporation)

Derna ging hij terug over naar een zwart scherm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit lijkt af te streven op een driver fout of een echt hardware probleem. Heb je onlangs nieuwe drivers geïnstalleerd of nieuwe apparaten aangesloten op je laptop?

Als je de laptop opstart, hoor je dan 1 pieptoon of verschillende geluiden, indien dit laatste kan dit de code weergeven van het probleem.

Hoe oud is je laptop al (naar garantie toe)?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.