Ga naar inhoud

externe harde schijf wil niet openen


patir

Aanbevolen berichten

  • Reacties 21
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Hallo Mako,

Ik had geen van beiden gedaan. Deze morgen gauw geprobeerd. Het gaat alleen op een andere computer.

Ik zou wel graag op die ene kunnen die dus weigert. Dat is m'n nieuwe PC, de andere gaat weg.

Kun je me zeggen wat ik moet doen om de externe harde schijf weer te aanvaarden? Ik heb wel de indruk dat de nieuwe PC tussendoor meer, hoe moet k dat zeggen .. nadenkt: dat rondje dat steeds terug draait.

Alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je de harde schijf al eens op een andere usb poort geprobeerd?

Mocht dit ook geen succes opleveren kan je eens volgende proberen:

Ga naar start - configuratiescherm - Hardware en geluiden - apparaatbeheer. Ga naar naar de usb sectie (Universal Serial Bus-controllers) en kies installatie ongedaan maken. Herstart je computer, en laat hem de usb-poorten opnieuw installeren.

PS: worden andere usb opslagapparaten wel nog herkend?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo patir,

moesten de raadgevingen van Mako niet helpen, open dan eens Configuratiescherm, Systeembeheer, Computerbeheer, Schijfbeheer en kijk of je Externe daar wel wordt weergegeven. Indien ja, en deze schijf niet verdeeld is in partities, rechtsklik op dat station, en kies voor "Stationletters en paden wijzigen". Kies voor een andere vrije stationsletter en klik op OK.

Vermoedelijk heb je de Externe nog aan je oude PC gehangen, en heeft ze daar een stationletter gekregen die op de nieuwe PC al in gebruik is door andere USB- apparaten. Door nu een vrije letter aan de Externe toe te wijzen wordt ze opnieuw zichtbaar in Verkenner.

Beerke10

Vul je systeemgegevens in bij je profiel, zo kunnen we je beter, sneller en gerichter helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo patir,

heb je de raadgevingen van Mako al opgevolgd?

inclusief het verwijderen van de USB-Externe HDD , terug opstarten van PC en opnieuw aanhangen?

Eventueel aan een andere USB-poort.

Beerke10

Vul je systeemgegevens in bij je profiel, zo kunnen we je beter, sneller en gerichter helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij die usb sectie staan verschilllende: generic usb hub :2 keer; Intell 6series C20 series chipset family USB.... 1C26 en 1C2D: samengesteld usb apparaat en USB hoofdhub ook 2keer. Ik kan die ook uitschakelen. Misschien proberen voordat ik verwijder?

Ben maar een leek, ben bang dat ik het dan helemaal verknoei...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo patir,

Bij die usb sectie staan verschilllende: generic usb hub :2 keer; Intell 6series C20 series chipset family USB.... 1C26 en 1C2D: samengesteld usb apparaat en USB hoofdhub ook 2keer. Ik kan die ook uitschakelen. Misschien proberen voordat ik verwijder?Ben maar een leek, ben bang dat ik het dan helemaal verknoei...

ga dan eerder in Configuratiescherm naar, Apparaatbeheer, Schijfstations, en klik dit open ( [+] -> [-] )

Hier moet je de interne HDD en de Externe HDD zien staan. Hier kan je ook rechtsklikken op je Externe en kiezen voor "Installatie ongedaan maken"

Daarna de PC her-opstarten en de Externe terug aansluiten.

Helpt dit?

Beerke10

Vul je systeemgegevens in bij je profiel, zo kunnen we je beter, sneller en gerichter helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.