Ga naar inhoud

Koeling blijft op volle toeren draaien na installatie speedfan


Gorbyke

Aanbevolen berichten

Ik had speedfan gedownload en geïnstalleerd, gewoon om het programmaatje eens te bekijken.

Ik vrees dat ik per ongeluk ergens iets heb geconfigureerd, want telkens als ik nu mijn pc opstart, draait de koeling op volle toeren ... en dat blijft zo ook.

Van zodra ik Speedfan opstart, gaat de koeling wel naar een lager niveau.

Al geprobeerd om speedfan terug te verwijderen, maar zonder resultaat: de koeling blijft dan constant op volle toeren draaien.

Ik ben ook al eens in het BIOS gaan kijken en daar vind ik wel terug op welke snelheid de koeling draait, maar aanpassen kan ik niet...

Ik wil dit vervelende ding terug van mijn pc af, want je wordt knettergek van die koeling.

Hoe kan ik dit nu oplossen?

Alvast bedankt voor de hulp.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download en installeer Speccy.

Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren.

speccy.png

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " Bestand - Publiceer Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Wil je in woord en beeld zien hoe je een logje van Speccy maakt en plaatst kun je dat Hier lezen.

Ook Dit (KLIK) filmpje laat zien hoe je een Speccy-logje kan plakken in je antwoord.

Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik zoek op je moederbord type bij Medion levert dit niets op.

Als men zoekt met dit MSN nummer krijg ik wel alle drivers voor je PC en dacht zo ook een handleiding te kunnen vinden maar helaas brengt het niets :dong:

Dan zullen we het stap voor stap doorlopen. Ben je vertrouwd met een BIOS van een PC?

In je BIOS kom je door tijdens het opstarten herhaaldelijk op de Del toets te drukken.

Voor een merk pc kan je deze toetsen combinatie vinden in je handleiding, of als je het POST scherm te zien krijgt staat meestal vermeld Press ?? to enter setup.

Lukt dit zo ver?

Link naar reactie
Delen op andere sites

er is een tabblad "¨Power Management Setup" waar volgende functies vermeld staan:

ACPI Aware O/S: YES

Power on by RTC Alarm: Disabled

Power on by PCIE Devices: Enabled

Power on by PCI Devices: Enabled

Wake up by PS/2 KB/M: Enabled

PS/2 KB Power on: Disabled

Wake up by USB KB/M: Enabled

Restore on AC Power Loss: Off

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.