Ga naar inhoud

Veilige modus werkt niet


Wardv

Aanbevolen berichten

Hallo,

Als ik mijn computer opstart kom ik terecht in het menu waar ik kan kiezen tussen: - veilige modus, - veilige modus met netwerkmogelijkheden, veilige modus met opdrachtpromp en windows normaal starten. Wanneer ik een van de mogelijkeheden kies kom ik altijd uit op een zwart scherm met alleen mijn cursor te zien. Kan iemand mij helpen?

mvg Ward V.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Ward!

Wanneer ik een van de mogelijkeheden kies kom ik altijd uit op een zwart scherm met alleen mijn cursor te zien. Kan iemand mij helpen?

Heb je lang genoeg gewacht? Veilige modus start zeer traag op. Neem één van de mogelijkheden bij Veilige Modus en wacht eens een 30tal seconden. Probeer ook eens overbodige usb kabels uit te trekken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik mijn computer opstart kom ik terecht in het menu waar ik kan kiezen tussen: - veilige modus, - veilige modus met netwerkmogelijkheden, veilige modus met opdrachtpromp en windows normaal starten.

Gaat u zelf naar veilige modus (via F8) of start je pc direct, zonder dat je iets doet, in veilige modus op? Treed dit fenomeen al lang op??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens info op internet zou je harde schijf wel eens defect kunnen zijn.

Its a failing hard drive as someone stated previously. I have seen this many of times. Run the build in Hard drive test and see if it is failing if you have deleted the recover partition that holds these tools D/L a diag test for the drive. You can create and image of the system using ghost and skip the bad blocks.

Je zou je harde schijf blijkbaar kunnen testen met een ingebouwd programma (in BIOS??). Ik ken te weinig van hardware om je daar meer over te vertellen, maar onze hardware-kenners op dit forum zullen je zeker verder helpen!

Bron: Computer starts in safemode/start windows normally screen - Problems, Errors & Tech Support - Geek.com

(Bericht 9)

Extra vraagje: blijft "veilige modus met opdrachtprompt" ook steken, of kan je daar wél een commando ingeven?

Wat ik je zou aanraden:

- Maak een herstelschijf aan op een computer met Windows 7 die nog wel goed werkt (familie, vrienden, buren, ...). Lees hier hoe je die schijf maakt:

http://www.pc-helpforum.be/f278/hoe-maak-ik-een-systeemherstelschijf-26619/ (klik erop!)

Je kan de systeemherstelschijf ook rechtstreeks downloaden op dit forum via deze link:

http://www.pc-helpforum.be/f278/herstelschijven-voor-windows-vista-windows-7-a-38219/ (klik erop!)

- Start met die herstelschijf je pc op, en kies dan voor het eerste Opstartherstel. (of "Startup Repair"). Zie afbeelding hieronder:

post-484-1417704755,9498_thumb.png

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.