Ga naar inhoud

Vreemd probleem


Yamas

Aanbevolen berichten

Hallo allen die dit lezen,

Ik zit met een bizar probleem en krijg het niet opgelost.

Heb een d-link router waar 2 pc's met vast internet verbinding met xp op aangesloten zijn en 1 laptop vista draadloos. Werkt perfect.

Nu heeft mijn vader een laptop met vista aangekocht en wil die ook draadloos aansluiten. Ik heb de installatie gedaan en alles werkte perfect.

De volgende dag krijgt hij een foutmelding: Beveiligingssleutel niet juist.

Vreemd genoeg als ik de laptop even aan de kabel hang, is er verbinding via de kabel en maakt hij draadloos ook verbinding. Trek ik de kabel uit blijft de draadloze verbinding werken. Als ik de laptop uitschakel en aanzet, geen verbinding meer en weerom zelfde foutmelding.

Heb ingelogd op de router, hij herkent zonder problemen de draadloze verbinding van de laptop van mijn vader en heeft zowel een ip voor de draadloze verbinding als voor de kabelverbinding van de laptop van mijn vader.

Heeft iemand hier advies omtrent of aanwijzingen. De beveiligingssleutel is wel degelijk juist ingegeven dus waarom ik de melding krijg is mij onduidelijk. Nog vreemder vind ik dat hij werkt als ik eerst de kabel aansluit en niet meer werkt als ik de laptop opstart zonder kabel met de nodige foutmelding...

grtz,

Erik

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Alvast bedankt voor de tips.

Heb de draadloze verbinding kunnen verwijderen en terug opnieuw ingesteld. Weerom krijg ik geen verbinding. De laptop geeft wel aan dat er een perfecte status van draadloos netwerk beschikbaar is,maar ik kan er niet op inloggen.

Weet niet of het van belang is, maar heb opgemerkt dat de beveiligingssleutel die ik ingeef voor de router uit 1O tekens bestaat, doch geeft het in eigenschappen maar 8 tekens weer (weliswaar in bolletjes)

Nu heb ik dat ook nagekeken bij mijn eigen laptop en daar geeft het ook maar 8 bolletjes weer bij de beveiligingssleutel dus mss niets vreemds daar.

Als er iemand nog tips heeft... altijd welkom

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Ik heb het nagekeken en ben op die laptop idd beheerder. Verder heb ik de firewall uitgezet en zelfs aangepast, zonder resultaat...

Heb ook geprobeerd de kanalen aan te passen, maar geeft geen verandering...

Ben sterk aan het overwegen te formatteren en hopen dat het probleem zo verdwijnt.

Nog eens bedankt!

Grtz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.