Ga naar inhoud

sd kaart heeft virus?

Aanbevolen berichten

ik heb mijn sd kaart in een maat zijn pc gestoken en twee liedjes van zijn pc op mijn kaart gezetten. de liedjes stonden al op zijn pc. en vanaf toen al is mijn sd kaart in deze of in os ma haar laptop steek dan vind de computer de kaart niet er gebeurd niets net alsof je ze er niet hebt ingestoken

wat kan ik er aan doen ik wilde de virus scanner ze laten scannen maar als de pc de kaart niet vind kan ik heb ook niet laten scannen

mvg axel :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Axel,

Alvorens we dieper inspitten op de zaken had ik toch graag eerst eens de kleine zaken gecontroleerd. Zo zien we geen "stomme" zaken over het hoofd.

Heb je er op gelet dat je SD kaart de lock functie niet geactiveerd heeft? Bij sommige kaarten weerhoudt dit Windows van herkenning van de kaart. Dit is een klein gleufje vaak aan de zijkant van de kaart zoals in onderstaande afbeelding:

post-30057-1417704766,6105_thumb.jpg

Groet,

Mako

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sommige SD kaarten zijn niet compatibel met andere systemen. Kan je eens de specificaties doorgeven van je SD kaart?

Wanneer je de kaart in je computer plaatst, verschijnt er dan al een stationsletter (te zien via deze computer) of werkelijk helemaal niks?

Link naar reactie
Delen op andere sites

helemaal niets ik wilde hem laten scannen voor virussen maar dan moet je zo als je zegt een station letter zien en het is gebeurd na dat ik de sd kaart in mijn maat zijn pc heb gestoken wand ik steek daarna de sd kaart in de radio van mijn wagen en kwam error 26 op te staan

de kaart is gestorven

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan je ook nog de andere vraag beantwoorden?

Kan je eens de specificaties doorgeven van je SD kaart?

Dit is dus het merk, de capaciteit, eventueel type

Er bestaat inderdaad wel een kans dat je kaart stuk is. Maar daarover kan ik nu nog geen uitspraak doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn wel meerdere gevallen bekend van personen die problemen ondervinden met zo'n kingston SD kaart nadat deze eens gebruikt werd in een andere computer/apparaat.

Controleer inderdaad eens zoals Amadeus1966 al zei als de kaart wel nog herkend wordt in de computer van je vriend.

Sommige toestellen/computers formatteren namelijk de kaart wanneer deze wordt gereed gemaakt voor gebruik. In sommige gevallen kan zoiets voor problemen zorgen op andere toestellen.

Heb je ergens een adapter voor de kaart (toestel vaak met usb verbonden met de computer waar je de SD kaart in het toestel plugt)?

Wens je de bestanden die op de SD kaart staan zo snel mogelijk te bemachtigen of heb je daar geen baat bij? Anders kunnen we aan de slag proberen gaan met recovery software.

• Werkt de kaart nog bij je vriend
  • Heb je een adapter
  • Heb je nood aan snelle recovery van de bestanden

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.