Ga naar inhoud

pc start niet door


peterV1982

Aanbevolen berichten

toen ik vandaag aan het werken was op mijn pc viel die ineens uit (kleine stroompanne)

toen ik terug wilde opstarten zaten de hard disks (in totaal 25) weer op een verkeerde volgorde dus moest ik deze via de bios terug in orde brengen.

dit gelukt starte de pc op tot het aanmeldscherm van windows. Na het ingeven van mijn paswoord werden de schermen zwart, en en kreeg ik het geluid of er een ventilator wilde aanslaan maar niet kon. Na enige tijd gewacht te hebben heb k de pc terug afgesloten, en proberen herop te starten.

Dit met hetzelfde effect dat ik enkel het geluid hoorde dat een ventilator wilde opstarten, de pc geeft voor de rest geen teken van leven.

De voeding is nog zeker goed iemand een idee hoe dit kan opgelost worden? Naar mijn mening is het het moederbord, maar hoop van niet natuurlijk zou hem graag nog opstarten vandaag

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 25
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Hoi peterV1982,

Allereerst, welkom op het PCH...

Dat we je pc vandaag nog opgestart krijgen kan ik je echter niet beloven, maar we doen zeker ons best dit zo snel mogelijk met jou op te lossen ;-)

Je kan alvast 2 dingen controleren:

  • Wanneer je de computer opstart, hoor je dan piepgeluiden? Zoja kan je beschrijven hoeveel?
  • Maak je computer eens open. Controleer als effectief een ventilator met startproblemen kampt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

geen piepgeluiden, geen enkele vorm van opstart vind er plaats.

het openmaken is een van de eerste stappen die ik gedaan heb. alle ventilatoren draaien normaal, enkel die van de CPU slaat niet aan, maar daar staan op die blok 5 ventilatoren als ik de cpu ventilator uittrek krijg ik hetzelfde effect

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus als ik het goed begrijp krijg je wel het POST scherm te zien en kun je in je BIOS?

Koppel eens alle onnodige hardware af zoals alle harddisks cd/dvd stations en dergelijke.

Als je 25 harddisks gebruikt zal je waarschijnlijk meerdere sata of raid controllers gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.