Ga naar inhoud

pc start niet door


peterV1982

Aanbevolen berichten

  • Reacties 25
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

De stroompanne werd die veroorzaakt door een kortsluiting of iets dergelijks waardoor de pc uitviel?

Als je jou specificaties ingeeft bij de online Bequiet PSU calculator zie je dat een 730Watt voeding al gauw meer dan 90% belast wordt.

Deze calculator geeft volgens mij het stroomverbruik van een pc weer waar alle componenten 100% belast worden.

Als ik de componenten van je pc ingeef bij de online PSU calculator extreme.outervision en dan heb ik hier 3 regular fans van 120mm nog meegenomen kom ik op een verburik van 483Watt.

Wat mij betreft hoef jij je in principe geen zorgen te maken dat je voeding het niet aankan, vaak kan zo'n prima voeding die jij gebruikt meer Watt afleveren dan 750Watt die vermeld word op de specificaties al is het maar kortstondig.

Heb het al meermaals meegemaakt dat door een kortsluiting of stroompanne ik gebeld werd dat een pc niet meer wou starten.

Blijkbaar kan het dat de instellingen van een BIOS door een stroompanne welke een piek kan veroorzaken in je stroomnet zorgen dat je BIOS naar de Default instellingen worden gereset.

Bij één iemand had ik zelf de BIOS toegang beveiligd met een wachtwoord en toch werd de BIOS gereset :hmmmm:

Het kan maar een verklaring moet ik je verschuldigd blijven, aldaar ik vermoed dat het door een stroompiek in je stroomnet kan veroorzaakt worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou het gewoon even in de gaten houden, als je nog eens een uitvalt van het elektriciteitsnet hebt dien je waarschijnlijk weer alle instellingen in je BIOS te overlopen en waar nodig de instellingen te herstellen.

Als je pc plots uitvalt zonder dat er een stroompanne is dan kun je nog verder kijken.

Maar ik betwijfel dat het aan je voeding gaat liggen.

Als zou je een voeding van 1000Watt gebruiken zal je met het zelfde probleem te kampen hebben als een stroompanne zich voordoet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.