Ga naar inhoud

nieuwe installatie werkt niet, maar weet niet of het aan hardware ligt


BdeHaas

Aanbevolen berichten

hallo, ik ben nieuw hier,

en ik zit met een probleem,

ik heb via via een compaq presario v6000 gekregen, harde schijf was eruit, dus ik heb een nieuwe erin laten zetten,

nu was hij weggedaan omdat het "defect" was, dus ik wilde er wel naar kijken, want ja wie weet!!

nu had de verkoper van de harddisk (winkeltje op de hoek) het 1 en ander geprobeerd met instellingen, verschillende installaties van windows xp enz. maar ik heb de computer best rare dingen zien doen,

het leek erop dat wanneer je de laptop opdracht geeft het zonder cd/dvd te doen (dus de laptop afhankelijk te laten zijn van zijn eigen harddisk en geheugen) hij het niet kan (valt uit en start opnieuw op)

Nu ben ik zelf weer bezig windows 7 erop te zetten, de installatie ziet de harddisk, partitioneert hem, formatteerd hem, ik kies voor een partitie om de installatie op te zetten, gaat installeren en na 100 procent uitpakken, zegt ie dat iets niet lukken wil (deel van het systeem niet terug te vinden is) en breekt hij de hele installatie af, zegt dat het niet verder kan worden geinstalleert en slaat de installatie dus niet op

en vanaf daar, na die boodschap, hang ie dan

voor de rest alles vanaf de installatie-dvd doet hij dus wel, in safe mode de installatie opstarten, menuutjes als repair enzovoorts, maar voor de rest niets

ik zou wel willen dat het gewoon simpel 1-2-3 installeren was, maar blijkbaar is er dus meer :embarassed:

Link naar reactie
Delen op andere sites

was nu eigenlijk al bezig met ubuntu, maar ook hier kom ik niet echt veel verder, maar wel iets verder,

ubuntu installeert het, start daarna ook gedeeltelijk op, laat een geluid horen, maar dan verschuift het beeld iets en als je dan met de muis klikt of je wacht, verschijnen er zwarte blokken of balken

als ik het programma vanaf de cd opstart lijkt hhet helemaal te laden, logo's van de programmaas zijn zichtbaar en ook de werkbalk bovenaan, maar laden van programmaas of bv. firefox laat op zich wachten, werkt gewoon niet en de laptop raakt van slag

ik ben eigenlijk vergeten welk bestand of map hij bij de windows installatie niet wordt gevonden,

wil je dat per se weten? wil het best opnieuw proberen, kost alleen weer 2 uur voor niets... :argh:

en nu start het wel op, maar ik kreeg bericht dat mijn harde schijf niet goed werkt...

hier kan ik wel wat hulp gebruiken denk ik:

boodschap is: Disk failure is imminent

aangepast door BdeHaas
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.