Ga naar inhoud

volledige nieuwe installatie PC


Aanbevolen berichten

ik wens mijn laptop volledig opnieuw te installeren/formatteren zodat ik een nieuwe cleane en goedfunctionerende pc heb.

Ik beschik over een "reinstallation CD" voor Windows XP SP2.

Hoe ga ik precies te werk ? Moeten er partities aangemaakt worden ? FAT32 of NTFS ? Worden de drivers, etc. dan automatisch geinstalleerd ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welk merk pc en type is deze ? Normaal gesproken gaat indien het een recovery cd is alles redelijk automatisch, enkel wat gegevens ingeven maar ik denk niet dat er drivers opstaan want enkel een cd zou niet alles op staan vermoed ik, ik wacht effe uw antwoord ivm uw pc effe af om u verdere info te verstrekken. Nog effe dit meegeven, als je 1 partitie maakt zal deze automatisch ntfs zijn met xp want de mbr file (master boot record) staat hierop en dat is bij xp altijd ntfs, de eventuele andere partities staan op fat32 maar na de installatie kan vantuit windows deze nog steeds worden geformateerd in ntfs

Link naar reactie
Delen op andere sites

fat32 zou ik persoonlijk onder xp niet doen, werkt wel maar heeft zo zijn beperkingen, wat betreft uw vraag van drivers, neen deze zullen bij u niet op de enkele cd staan, deze bevat enkel uw xp, dus effe op de site van dell gaan en alle drivers effe op een cd branden, na de installatie van xp uw driver cd erin en de drivers één voor één erop zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.