Ga naar inhoud

Dragon Naturally Speaking


Boyke

Aanbevolen berichten

Ik heb onlangs Dragon Naturally Speaking Recorder en Software gekocht en geinstalleerd. Nu valt het me op dat ik het eerst meerdere keren moet inspreken en dat er dan nog veel woorden fout staan. Je moet het programma ook met je eigen stem trainen, dan pas kan hij schrijven. Ik wilde hem juist gebruiken om bij vergaderingen alles heel gemakkelijk en snel op te nemen en uit te laten schrijven. Daarom mijn vraag:

Bestaat er een computerprogramma (of recorder) die onbekende stemgeluiden (geluiden waar ik niet mee getraind heb) kan uitschrijven?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Elke stem is anders. Vandaar dat je je stem moet 'trainen' zodat de computer deze begrijpt.

Er bestaat wel software dat ingetypte teksten kan voorlezen (NotepadSpeaking, TextAloud 3). Bedoel je zulke software?

NotepadSpeaking of TextAloud 3 zijn mogelijke alternatieven voor Dragon Naturally Speaking.

NextUp.com - New Features in TextAloud 3

Om de Nederlandse 'stem' van TextAloud te kunnen downloaden, moet u het programma kopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.