Ga naar inhoud

Uitgang geluidskaart


jannn

Aanbevolen berichten

Hallo,

Na het uittrekken van een kabel met een stereo-jack uit mijn laptop (was verbonden met externe luidsprekers) bleef het pinnetje van deze stereo-jack zitten. Na heel wat geprul en het 'openbreken' van deze uitgang is deze volledig kapot. Ik krijg er nog wel geluid uit, maar enkel mono en dan moet ik nog goed 'richten' met de jack-plug (van mijn koptelefoon).

Nu is mijn vraag of op een standaard laptop van Asus (n61jv) deze uitgangen op een geluidskaart zitten of rechtstreeks op het moederbord? Natuurlijk is dit moeilijk te beschrijven, maar zou je ongeveer kunnen zeggen wat er allemaal vervangen moet worden? Is dit probleem goedkoop opgelost, want ik neem aan dat dit niet onder garantie valt omdat ik het een beetje opengebroken heb? Of gaan hier serieuze kosten aan vast hangen? (ik hoop van niet ;D )

Hartelijk dank,

Jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

De audio chip is geïntegreerd op het moederbord.

Bij een laptop zitten deze aansluitingen die je van buitenaf kunt gebruiken altijd vast gesoldeerd op het moederbord.

Ik denk dat je laptop volledig gedemonteerd moet om het moederbord met alles eruit te halen waarna een kundig iemand deze aansluiting zou kunnen repareren.

Onder garantie zal dit zeker niet vallen en over de kostprijs kun je best contact opnemen met een erkend hersteller want daar heb ik in de verste verte geen idee van.

Misschien dat andere mensen hier op het forum je een idee van kunnen geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hartelijk dank voor de snelle reactie!

Ik vermoed dat dit wel redelijk wat zal kosten en daarom vraag het me af of het verstandig is om (misschien voorlopig) een usb audio interface aan te schaffen, zoals bv

Behringer UCG102 Guitar-to-USB Interface

Dit kost niet veel en aangezien ik gitaar speel kan ik dan mijn laptop als versterker gebruiken.

De vraag is dan wel of ik dit apparaatje ook voor de uitgang van geluid kan gebruiken dat niet van de meegeleverde software komt, dus bijvoorbeeld gewoon van Windows Media Player. Iemand hier ervaring mee of een mening over?

aangepast door jannn
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.