Ga naar inhoud

Beeldschermresolutie probleem na herinstalleren windows 7

Manuzz

Aanbevolen berichten

Best mensen,

Ik heb gisteren mijn oude laptop opnieuw geinstalleerd met windows 7 home premium. Hiervoor stond er windows 7 ultimate op en dat werkte prima, waar werd na een jaar of 2 een beetje langzaam. :hmmmm: Origineel was de laptop geleverd met windows xp, maar ben overgestapt naar vista en daarna windows 7.

Mijn probleem is nu dat ik de juiste beeldschermresolutie niet kan selecteren. Mijn originele instellingen zijn 1280 x 800 (15,4 inch), maar nu kan ik maximaal kiezen uit 1024x768. En dat ziet er voor geen meter uit..:hmpf:

Ik heb al gekeken bij de leverancier van mijn laptop en van de videokaart en chipset voor de juiste drivers, maar die werken niet of ik kon ze niet vinden (Niet vinden gaat om de juiste intel drivers). Daarnaast heb ik een hulpprogramma voor drivers geinstalleerd en die heeft een aantal drivers geupdate, maar niet degene voor mijn beeldschermresolutie. :dong:

Het gaat om een packard bell easynote s4917 (ja, ik weet het...oud beesie, maar hij doet het normaal gesproken nog prima) :D

De specificaties zijn hier te vinden:

Packard bell Easynote S4917 specificaties - laptop op VERGELIJK.NL

Misschien dat iemand hetzelfde probleem ervaren heeft of iemand meer verstand heeft van zaken en mij hiermee kan helpen? ;-) Dat zou helemaal top zijn! :-)

Anders zit er niks anders op om vista erop te zetten en te updaten denk ik....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Jean Pierre,

Bedankt, zal het vanavond even proberen. Maar ik heb mijn twijfels aangezien er op deze website staat dat er pas geschikte drivers zijn voor windows 7 vanaf intel gma 985 geloof ik..(in ieder geval hoger dan 900).

Ik vind het wel vreemd dat toen ik windows 7 ultimate had geen problemen had met de resolutie, dus het zou op de 1 of andere manier moeten werken. Maargoed...ik zal vanavond zeker ff je suggestie uitproberen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.