Ga naar inhoud

Nieuw moederboard, pc start niet meer op


mroi

Aanbevolen berichten

Hey,

Vandaag een nieuw moederboard gemonteerd nl een asus M5A78L-MUSB3 en tevens 4 gig single channel geheugen erbij. Na alles aangesloten te hebben drukte ik op de startknop en alle fans gingen draaien maar ik kreeg geen beeld. Toen geprobeerd via de onboard kaart, geheugen slots gewisseld, 1 geheugenkaart gebruikt, hd losgekoppeld maar niks mocht baten. Nu heb ik mijn oude moederboard teruggeschroeft maar ook daarmee het probleem. Tot ik het vanmorgen uit mekaar haalde werkte de setup perfect. Als ik de computer start hoor ik ook geen piepje en dus ook geen error melding.

Ik ben een beetje ten einde raad en hoop dat jullie me verder kunnen helpen.

---------- Post toegevoegd om 13:20 ---------- Vorige post was om 13:09 ----------

Jezus zeg, had me processor losgehaald en bleken er een paar pinnetjes krom te zijn. Toen ik de processor voor het eerst demonteerde zat die stevig vastgeplakt aan de koeler en kwam in een keer mee. Ik ben altijd super voorzichtig ermee namelijk. Anyway, ik heb de pinnetjes zorgvuldig teruggebogen en hij doet het weer. Nu even op de nieuwe setup proberen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi te horen dat het opgelost is :top:

Als de pinnetjes verbogen worden van een processor kan het wel eens dat ze nadien willen inscheuren of afbreken tijdens het recht buigen.

Maar dan heb je geluk gehad xD

Dan rest me verder niets anders dan je veel computerplezier te wensen.

Als je binnen dit topic verder geen vragen of problemen meer hebt, mag je dit onderwerp afsluiten door een klik op de knop +Markeer als opgelost die je links onderaan kan terugvinden…zo blijft het voor iedereen overzichtelijk.

Uiteraard kan je in geval van nieuwe/andere problemen steeds weer een nieuw topic openen…:top:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.