Ga naar inhoud

CSV file importeren in website.


Aanbevolen berichten

Hallo

Ik ben momenteel bezig met het maken van een webshop in Dreamweaver en zou graag de producten automatisch laten aanpassen bij een update van mijn leverancier (prijzen, voorraad,...).

We kunnen op de website van mijn leverancier een csv of xml bestandje downloaden.

Het probleem is dat ik niet weet hoe ik zo'n bestandje kan linken met mijn website.

Moet dit via Dreamweaver of gaat het ook met een ander programmaatje of is dit gewoon niet mogelijk?

aangepast door manu123
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de snelle reactie.

Momenteel is de website geschreven in html.

Nu heb ik gelezen dat het enkel mogelijk is in php dus zal ik de website veranderen naar php.

Ik ben van plan om de website op one.com te zetten en zij ondersteunen PHP, MySQL en FTP.

Nu ben ik al een paar dagen bezig met het zoeken op het net voor een oplossing (die vond ik niet vandaar de vragen). Nu heb ik gelezen dat je een database moet aanmaken voor te kunnen updaten met csv of xml. Het probleem is dat ik niet zo veel ken van databases.

Kan je me verder helpen eventueel met goede websites voor het maken van databases?

Of zijn er andere manieren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

je kan ook via javascript dan hoef je enkel javascript te leren en niet php en mysql

voor het leren van programeertalen ivm websites

ik vind W3Schools Online Web Tutorials wel goed.

google gewoon als je een probleem hebt of stel het de vraag hier.

Je mag er altijd vanuit gaan dat je niet de eerste bent met het probleem( tenzij je brutte pech hebt natuurlijk ;-) )

voor je huidig probleem => How to (manually) import a .csv file into MySQL? « Rudy Pont

Bert

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Hallo

Ik had de voorbije weken even geen tijd maar nu terug wel.

Nu heb ik nog wat rond gezocht op het net voor mijn probleem en ben al wat verder geraakt maar nu stoot ik op een ander probleem.

Ik heb al een database gemaakt via phpMyAdmin.

Nu wil ik deze database linken aan Dreamweaver maar ik krijg volgende error wanneer ik de database wil aanduiden: "An unidentifed error has occurred.".

In de instellingen van Dreamweaver bij het toevoegen van databases zet ik:

Connection name: Test

MySQL server: localhost

User name: Mijn gebruikers naam

Password: Mijn wachtwoord

Database:

Bij database klik ik op "select" en dan krijg ik de error.

Weet iemand hoe ik verder kan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

He Manu,

Ik ben niet helemaal bekent met dreamweaver connecties,

Maar je moet even kijken of je de MySQL server goed aanduid,

Bij PHP heb je bijvoorbeeld geen portnumber nodig, maar als je kijkt naar java wel weer, en nog een paar andere eisen.

Als je denk dat het goed is, moet je even kijken of je server wel dreamweaver connecties ondersteunt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.