Ga naar inhoud

aanpassen verkenner


sjnd

Aanbevolen berichten

Ik werk nu een jaar W7, maar kan nog steeds niet wennen aan het gedrag van de verkenner.

Als ik het linker scherm blader met de cursor toetsen en zo een map selecteer, verwacht ik rechts de inhoud van die map te zien. Hoe kan ik dat instellen?

En als ik met de muis een map selecteer, gaat het overzicht helemaal naar beneden, moet je eerst weer scrollen om een volgende submap te kunnen selecteren. Hou kun je dat uitzetten?

nog even en ik installeer xp weer, zo zat ben ik dit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

U kan de toepassing Classic Shell gebruiken. Hier meer info. Je kan daar onder andere de Windows XP stijl kiezen. Lees dit ook. Hier kan je het downloaden.

- Installeer dus Classic Shell. Bij de installatie kan je kiezen om ook het Windows7-startmenu de stijl van Windows XP te geven. Als je dit niet wil, klik je bij de installatie op het pijltje bij "Classic Start Menu" en kies je voor "Entire feature will be unavailable".

post-484-1417704910,9416_thumb.png

Zorg dat tijdens de installatie de verkenner NIET openstaat!

- Na de installatie open je de verkenner.

- Druk op de alt toets. Er verschijnt een menu. Ga naar het menu Extra en kies Mapopties. Ga dan naar de tab Weergave en zet bij "Geavanceerde instellingen" een vinkje voor "Altijd menus weergeven"

- Ga dan naar het menu Beeld/Werkbalken en vink "Classic Explorer balk" aan.

- Zoals u ziet komen er nu rechts boven in de verkenner een aantal icoontjes tevoorschijn. Klik op het laatste icoontje (heeft de vorm van een schelp). Nu worden de opties geopend. Ga naar de tab "Navigation Pane" en zet het bolletje voor "Windows XP Simple". Scroll wat naar onder en zet een vinkje voor "Always navigate to the selected folder" en "Fix folder scrolling". Eventueel kan je ook een vinkje plaatsen bij "Full size offset for sub-folders".

Als je nu met de cursor aan de linkerkant van de verkenner door de mappen gaat, zie je langs rechts wél direct de inhoud van die map. Zo wou je het toch, niet?

De andere tabbladen kan je zelf bekijken.

Het automatisch uitvouwen van mappen kan je ook inschakelen in Windows 7:

- start de verkenner op

- druk op de ALT toets op je toetsenbord en ga naar het menu Extra en kies Mapopties.

Ga naar het tabblad Algemeen en zet onderaan bij Navigatiedeelvenster een vinkje voor "Automatisch uitvouwen tot huidige map" (en eventueel bij "Alle mappen weergeven"). Dit is afhankelijk van wat je wil.

Als je, ondanks de oneindig vele functies van Classic Explorer, toch terug zin hebt in de vroegere Verkenner-interface van Windows 7, moet je gewoon het programma Classic Shell verwijderen via Configuratiescherm/Programma's en software... zoals je dat gewoon bent. Nu wordt de verkenner terug hersteld zoals je hem gewoon was in Windows 7.

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.