Ga naar inhoud

Windows XP blijft hangen bij WELKOM scherm


Aanbevolen berichten

Kijk eens of je in de map C:\Windows\Logs\CBS het bestand CBS.log kan vinden.

Nee die kan ik niet vinden, ook niet als verborgen bestanden worden weergeven. Heb het bestand ook via ZOEKEN geprobeerd te vinden, maar ook tevergeefs.

Ik moet nog wel erbij vertellen, dat ik nu opeens niet meer kan booten vanuit de externe dvdspeler. Deze werkt echter wel goed op andere computers. Ook werkt de interne dvd speler soms niet helemaal 100%. Heb de pc zonder aangesloten interne en externe dvd speler opgestart, maar ook dan blijft ie hangen. Kan het misschien aan de USB drivers liggen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan eens proberen met de usb poorte te herstellen.

Ga naar apparaatbeheer.

Dubbelklik op de usb controllers om ze allemaal te zien.

Klik de onderste aan met de rechter muisknop en kies voor installatie ongedaan maken.

Herhaal dit voor alle usb controllers.

Sluit het apparaatbeheer af en herstart de pc.

De usb drivers zullen opnieuw geinstalleerd worden en de poorten worden geinitialiseerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan eens proberen met de usb poorte te herstellen.

Ga naar apparaatbeheer.

Dubbelklik op de usb controllers om ze allemaal te zien.

Klik de onderste aan met de rechter muisknop en kies voor installatie ongedaan maken.

Herhaal dit voor alle usb controllers.

Sluit het apparaatbeheer af en herstart de pc.

De usb drivers zullen opnieuw geinstalleerd worden en de poorten worden geinitialiseerd.

Helaas ook geen succes. Ik heb ook de usb hub losgekoppelt, maar ook geen succes.

Verder nog ideeën? Dit kan toch geen harddisk probleem zijn toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan de harde schijf testen met deze tool.

Download HD Tune en sla het bestand op.

Installeer HD Tune en start deze na de installatie op.

18928d1338801687-harde-schijf-test-hd-tune-hdtune-error-scan.png

Vervolgens ga je naar het tabblad Error Scan, selecteer de harde schijf die je wil controleren en druk op Start.

De controle kan een hele tijd in beslag nemen afhankelijk van de grootte van de te controleren harde schijf.

Wat is het resultaat van deze test?

Maak een afbeelding van het resultaat en voeg deze toe aan een volgend bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan de harde schijf testen met deze tool.

Download HD Tune en sla het bestand op.

Installeer HD Tune en start deze na de installatie op.

18928d1338801687-harde-schijf-test-hd-tune-hdtune-error-scan.png

Vervolgens ga je naar het tabblad Error Scan, selecteer de harde schijf die je wil controleren en druk op Start.

De controle kan een hele tijd in beslag nemen afhankelijk van de grootte van de te controleren harde schijf.

Wat is het resultaat van deze test?

Maak een afbeelding van het resultaat en voeg deze toe aan een volgend bericht.

Geen beschadigde blokken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Hallo allemaal, het is al weer een tijdje geleden dat ik deze de discussie heb geopend. Maar het probleem is eindelijk opgelost. Na veel zoeken en veel proberen, bleek het uiteindelijk de processor te zijn, die defect was.

Heel apart dat een defecte processor alleen maar een probleem als een hangende welkom scherm kan geven, maar het is in ieder geval opgelost. Bedankt allemaal voor jullie hulp.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.