Ga naar inhoud

nieuwe asus laptop


Gast sixten

Aanbevolen berichten

ik heb vrijdag 7 maart mijn nieuwe asus laptop gekocht m51sn de 11 de maart blijkt dat de hard disk vastloop na contact met asus word ik gebeld van tnt om die op te halen de laptop is 6 dagen oud als ze deze komen ophalen vandaag 25 maart en na diverse telefoontjes naar asus nederland waar ik steeds een duitser aan de telefoon krijg die beweerd geen nederlands te kennen waar ik steeds opnieuw mag naartoe bellen heb ik nog steeds geen weet waneer ik mijn laptop terug kan verwachten weet iemand heb belgisch nummer van asus mss kunnen ze me daar verder helpen wat een service van asus ik koop normaal elke 4 maand een nieuwe laptop maar 1 ding is zeker NOOIT geen asus meer . waarom sturen ze me gewoon direct geen nieuw toestel ???? was pas 4 dagen oud toen deze defect was . ik neem ook contact op met testaankoop. wie kan me helpen met het telefoon nummer dat vind je normaal bij een nieuwe notobook maar helaas had ik deze voledig terug gestuurd zoals ik hem had gekocht

Link naar reactie
Delen op andere sites

RMA afhandeling bij Asus verloopt altijd rampzalig, op al hun onderdelen. Ik heb zelf ook genoeg moederborden naar hen moeten terugsturen; je kan ze beter gewoon in de vuilbak gooien & een nieuwe halen. Een maand tot anderhalve maand weg is geen uitzondering... Bij een laptop is dat weggooien natuurlijk minder evident...

Helaas is dit de "service na verkoop" van Asus, en daar valt nu eens niets aan te veranderen, buiten gewoon alle producten van Asus (hoe goed ze van kwaliteit normaal ook zijn) in de winkel te laten staan. Je krijgt normaal gezien degelijk gerief, maar als het mis gaat dan gaat het ook goed mis bij hen.

Contactnummer: +32-(0)-78150231 (09:00-17:00, Mon. ~ Fri.)

1 Tip voor het vervolg: Dell. Ze volgen heel snel op, en als je de NBD onsite garantie erbij neemt is de service zelfs beter & vooral sneller dan bij de computerwinkel op de hoek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb juist contact gehad met dat nummer een zekere *naam verwijderd i.v.m. privacy* aan de lijn ik had het probleem heel vriendelijk uitgelegd en vermelde ook dat de garantie termijn van 14 dagen donderdag voorbij was en dat ik deze donderdag ook verwachte aan mijn voordeur na een korte discussie en te vermelden dat ze een achterstand hadden (zoals gewoonlijk) heeft hij gewoon de telefoon ingelegd zo profesioneel zijn ze er wel heb ondertussen ook al contact gehad met testaankoop om het voorval uit te leggen en ze hebben me beloofd daar het dossier op te volgen ben benieuwd:help: het zou pas eind volgende week zijn als ik deze terug zou hebben

ik heb nu een intel powered by rcs en daar heb ik de garantie dat er binnen de 24 u een technieker voor de deur staat om die ter plaatse komen te herstellen dat noem ik pas garantie indien ze hem niet kunnen herstellen vervangen ze hem gewoon daar zit een core 2 duo 7500 processor 4 gig ram nvidia 8600 gt 250 gig in 1min puntje ziet er een verouderd model uit maar uiteindelijk zit het vanbinnen he

1 ding is zeker als de asus terug bij mij geraakt word hij direct verkocht en komt er nooit geen asus meer binnen bij mij

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 weken later...

He Sixten

Ik vind niet dat u zo moet vitten op Asus. Als u een nieuw product koopt en het is defect is dat erg vervelend maar waar gebeurt dat niet. Het nummer wat u gebeld heeft is van support/reparatie centrum. U kunt dan ook niet meteen een nieuwe laptop eisen. Als u de wet een beetje kent dan is er altijd een 7 dagen omruil garantie of geld terug. U hebt een koopovereenkomst met de winkel en niet met Asus.

Daarom een beetje jammer van uw onjuiste commentaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Gast Masters
Als u een nieuw product koopt en het is defect is dat erg vervelend maar waar gebeurt dat niet. Het nummer wat u gebeld heeft is van support/reparatie centrum. U kunt dan ook niet meteen een nieuwe laptop eisen.

Klopt, hoewel vrij veel winkels met een DOA-termijn van een week werken, en DOA is dan directe vervanging. Dit is echter service van de winkel, hoeft dus niet gegeven te worden.

Als u de wet een beetje kent dan is er altijd een 7 dagen omruil garantie of geld terug. U hebt een koopovereenkomst met de winkel en niet met Asus.

Dit is maar ten dele juist. Dit gaat op voor zover het gaat om een artikel dat je in een webwinkel koopt (in een gewone winkel heb je dat recht NIET), dan nog een webwinkel die onder de EU valt (anders geldt het europees recht niet) en enkel als het om standaard consumptiegoederen gaat.

Als je dat vb bij een Dell zou doen (dit is "maatwerk" omdat het een assemblage naar wens van de klant is) heb je geen recht op die 7 dagen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.