Ga naar inhoud

Afbeelding in de linkerbovenhoek zetten


Aanbevolen berichten

Hey,

Ik kamp met een probleempje ik heb een afbeelding ingevoed op zwarte achtergrond nu wil ik deze helemaal vanboven tegen de rand krijgen en dat lukt niet er bijft altijd een strook zwart tussen.

Zou iemand zo vriendelijk willen zijn hier even naar te kijken, aub?

<body>

<div style="background: url(menu.jpg) repeat-x; height: 100px">

<body bgcolor="#000000">

</body>

post-27981-1417704939,1805_thumb.jpg

Mvg,

Malware

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met 'repeat-x' ga je een afbeelding in de horizontaal herhalen. Met repear-y doe je dit verticaal. Met repeat doe je het in alle richtingen en met no-repeat herhaal je niets. Als je de afbeelding dus enkel in de linkerbovenhoek wil, kan je het eens proberen met no-repeat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dat weet ik maar ik moet de afbeelding in de hoek krijgen, als ik repeat-x niet doe is het maar een smal balkje, daarvoor gebruikte ik dus repeat om het uit te rekken. Als het 1 afbeelding is waarvoor ik dan geen repeat hoef te gebruiken kan ik hem dan makkerlijker in de hoek krijgen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedoel je het zoals in bijlage?

[ATTACH=CONFIG]19029[/ATTACH]

De code van title.html ziet er nu als volgt uit:

<html>
<head>

<title>Call of Duty: MW3</title>
</head>
<body>

<div style="background-image: url(menu.jpg); height: 100px; width: 100px; border: 1px solid black;"> </div>



</body>
</html>

Ik heb ook een aantal fouten uit je html-code verwijderd. Zo gebruik je twee keer <body> en sluit je de html-tags niet af.

Ik raad je ook aan om je opmaak te doen in een apart css-bestand. Op deze manier kan je alles overzichtelijker houden. Op volgende website vind je meer info over html en css.

HTML Tutorial

CSS Tutorial

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

vergeet ook niet doctype nog eens.

helemaal vooraan:

<!DOCTYPE html>

- Zet de padding wan je body op 0, voor de zekerheid,

- zet daarna ook de margin van je div op 0.

maar je mag natuurlijk ook margin en padding op 0 zetten, bij beide elementen.

aangepast door ecence
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.