Ga naar inhoud

batterij hp compaq 6730b


koen347

Aanbevolen berichten

Ik had een tweedehands laptop gekocht en hier windows 7 ultimate 32 bits opgeplaatst.

Nu heb ik gemerkt dat de accu wel in de laptop zit maar de laptop zegt dat er geen accu aanwezig is.

Bijgevolg laadt de accu ook niet op.

Het teken van elektriciteitsaansluiting wordt onderaan in de balk aangegeven.

Moet ik eventueel nog ergens een instelling plaatsen in bios of windows 7

Of denken jullie eerder dat mijn accu kapot is?

Ik zou toch jullie mening willen voordat ik een nieuwe accu bestel

Alvast dank bij voorbaat.

Koen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag koen347,

welkom op PCH.

Is de gebruikte batterij een originele van HP of een compatibele ?...

Sluit je laptop af, verwijder eerst de adapter en dan de batterij...start opnieuw op, zonder batterij maar enkel op netspanning.

Klik op start (Windowsknop links onderaan) en geef in het zoekvenster onderaan apparaatbeheer in.

In apparaatbeheer klik je op het driehoekje voor Accu's...klik met rechts op Accu die voldoet aan Microsoft ACPI-besturingsmethode...

In het menu dat zich opent kies je voor installatie ongedaan maken, zie foto hier onder...let op : enkel uitvoeren voor Accu die voldoet aan Microsoft ACPI-besturingsmethode.

16382d1312668132-batterij-ok-maar-laptop-start-niet-uninstallbatterij.jpg

Na deze handelingen sluit je de laptop af, verwijder je de adapter en plaats je de batterij terug in de laptop.

Wanneer je de batterij hebt geplaatst sluit je de adapter opnieuw aan en verbind je de laptop met de netspanning.

Start de laptop opnieuw op en kijk wat het resultaat is van deze handelingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedenavond asus,

Het gaat hier om een originele batterij van hp. Ik heb jou stappen gevolgd zonder echter enig resultaat.

Hij geeft nog steeds aan "kan geen accu vinden".

Is de accu dan toch stuk of moet ik eerst nog andere stappen ondernemen?

Alvast dank bij voorbaat.

Koen347

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo koen347,

Als je binnen dit topic verder geen vragen of problemen meer hebt, mag je dit onderwerp afsluiten door een klik op de knop +Markeer als opgelost die je links onderaan kan terugvinden…zo blijft het voor iedereen overzichtelijk.

Uiteraard kan je in geval van nieuwe/andere problemen steeds weer een nieuw topic openen…:top:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.