Ga naar inhoud

Extra tabel


Ypsolona

Aanbevolen berichten

Hallo, Mijn probleem(pje). Ik gebruik office 2010 -excel. Op een werkblad gebruik ik een klassieke tabel (tabel A in het voorbeeld) die regelmatig onderaan wordt aangevuld , en vertikaal scrolbaar is, behalve de geblokkeerde hoofdingen. Om de in te vullen diverse codes eenvoudig weer te vinden zou ik ernaast een overzichttabel (tabel B in het voorbeeld) willen plaatsen met die codes . Die mag echter niet mee scrollen maar moet steeds zichtbaar blijven. Wie kan en wil mij helpen? Dank alvast.[ATTACH]19108[/ATTACH]

Tabel Fix-memo.xlsx

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik merk weinig respons op mijn probleempje. Misschien helpt nog wat toelichting: Het vaste tabelletje (B) zou in een tweede venstertje kunnen komen. Zoals bij voorbeeld het Windows helpvenster (via F1) een niet meescrollend venster is. Benieuwd naar een oplossing. Dank!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ypsolona,

Ik weet niet hoe dat in Excel 2010 zit, maar in Excel 2007 gaat het als volgt: Beeld >> Venster, klik op: Nieuw venster

Er verschijnt nu een tweede venster, en daar kun je je tweede tabelletje plaatsen. Daarna kun je via: "alle vensters" de twee venster naast elkaar zetten.

Groet bucky

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Bucky,

Bedankt voor uw reactie op mijn berichtje. Deze oplossing is echter niet wat ik in gedachten had. Ik wil het venster B bovenop venster A hebben, en hier verdwijnt het venster B achter venster A, indien A actief is. Ik vrees dus dat er niet zo vlug een oplossing in zicht is. Ik heb het probleem (voorlopig?) opgelost met in de geblokkeerde hoofding een Combobox te plaatsen met de codelijst.

Toch bedankt hoor. Groetjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank popipipo voor uw spoedige reactie. Ik ervaar dat met de camera functie perfect een tweede tabel wordt ingevoegd, die dan gemakkelijk verplaatsbaar is naast de eerste tabel. Dit is dus ook zo in uw voorbeeld. Hier scrolt deze ingevoegde tabel echter mee met de hoofdtabel, en precies dat is wat ik anders wil. De ingevoegde tabel moet blijven staan op dezelfde plaats, ook bij het scrollen van de hoofdtabel...Mogelijks ontsnapt er mij iets? Graag in dit geval uw aanvullende uitleg . Groetjes YA

aangepast door Ypsolona
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Popipipo,

Hierbij een (fictief) ontwerpje ter verduidelijking van het gewenste tabelprobleem. Zoals u ziet is de Tabel 1 een doodgewone tabel.

Daar er bij het invullen ervan een positiecode moet worden meegegeven dient de Memotabel gewoon als geheugenlijstje van die codes. (De Memotabel behoudt dus steeds dezelfde tekst.)

Naarmate de Tabel 1 onderaan wordt aangevuld scrolt de pagina, en dus ook Tabel 1 omhoog . De Memotabel moet echter steeds op het scherm zichtbaar blijven, en mag dus niet meescrollen. Dit is zowat de opgaven van het probleem. Is er een oplossing mogelijk?

Dank voor uw inzet. YA.

voorbeeld bijkomende tabel.xlsx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey, popipio, deze oplossing is dezelfde als deze van 28/6. De memotabel is verplaatsbaar maar niet vastgeankerd op een vaste schermpositie. Hij scrolt mee. (Moest hij automatisch zijn postie kiezen t.h.v. de actieve invoerlijn, dat zou ook een oplossing zijn, nu moet hij manueel geschoven.) Blijkbaar is mijn opdracht niet(?) op te lossen. Toch heel erg bedankt voo uw reactie's. YA.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.