Ga naar inhoud

Maxtor one touch 4 externe harde schijf


theone1984

Aanbevolen berichten

Hey iedereen, ik heb een vraagje nl. ik heb mij onlangs een maxtor one touch externe harde schijf gekocht en nu heb ik gezien dat er op deze harde schijf geen aan/uit knop staat, welnu heb ik mijn stekkers die van mijn pc komen op een stekkerdoos gestoken en op deze stekkerdoos heb ik een andere stekkerdoos met een aan/uit knop gestoken en hierop heb ik dan mijn maxtor harde schijf ingestoken. Nu is mij vraag of dat het kwaad kan als ik nu iedere keer wanneer dat ik mijn maxtor harde schijf niet gebruik, de knop op mijn stekkerdoos uitzet en zo ook de maxtor harde schijf uitzet, of weet er misschien iemand anders een manier om deze uit te zetten.

Alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik weet niet wat je als "niet gebruik" beschouwt...

Houd er in ieder geval rekening mee dat het starten / stoppen van een harde schijf véél belastender is dan een eindje in het rond draaien. Een harde schijf die bij wijze van spreke maar 3u per dag draait maar wel 5x aan & uit gezet wordt zal sneller versleten zijn dan eentje die 24/24 draait, en nooit aan & uit gezet wordt.

Als je hem gewoon aanzet als je op de pc begint te werken (of als je de schijf nodig hebt), en dan terug afzet op het einde kan dat geen kwaad. gemiddeld 1à2x per dag starten & stoppen is een schijf wel op berekend. Als je echter een bestand nodig hebt; de schijf start en als het bestand binnen is de schijf weer stopt en dat dan 20x herhaalt voor 20 verschillende foto's, dan ben je niet goed bezig en gaat je schijf ook vrij snel defect gaan.

Zoals met alles dus: het vormt geen probleem als je het met mate doet. Overdrijven is niet goed (beschouw dit ook niet als een "laat ze maar continu draaien"; een externe HD verbruikt rond de 15 watt dus als je die gewoon jaar in jaar uit laat draaien kost je dat 28€ per jaar aan stroomkosten...)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik weet niet wat je als "niet gebruik" beschouwt...

Ik bedel hiermee dat het soms kan zijn dat ik mijn pc aanzet, er een paar uur op werk en dan bijvoorbeeld als ik voor 4uur of langer moet weggaan ik gewoon mijn pc laat aanstaan totdat ik terug ben zodat ik mijn pc niet meerdere keren moet uit en aanzetten op een dag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dan maakt dat op zich niet uit (hoewel ik die pc gewoon op de slaapstand zou zetten, dan is hij binnen de paar seconden opgestart maar spaar je toch een mooie hoeveelheid elektriciteit uit)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.